امروز دوشنبه، ۲۸ خرداد ۱۴۰۳

نشر استناد منتشر کرد؛ الگوی روابط عمومی در سازمان فرهنگی

” الگوی روابط عمومی در سازمان فرهنگی ” نام کتابی است که به تازگی از سوی نشر استناد منتشر شده است.

به گزارش فراسو، این کتاب که نویسندگی آن را مرضیه شارقی و محمدعلی منفرد برعهده دارند در پنج فصل نشان می دهد که روابط‌عمومی یک سازمان فرهنگی،ساختاری متفاوت از سایر سازمان ها دارد و بر همین اساس باید الگوی متفاوتی هم داشته باشد.

بر پایه این گزارش، نویسندگان این کتاب معتقدند؛ ارائه یک الگوی همسان و یک شکل روابط‌عمومی برای سازمان هایی که نوع و کارکرد آنها، متفاوت است نه تنها غلط که موجب عدم تحقق ماموریت ها و اهداف سازمانی می شود.

در این کتاب، تاکید شده است؛ فرهنگ، طیف گسترده و متنوعی از افراد جامعه را شامل می شود و به کارگیری هر یک از روش های ارتباطی چون تبلیغ، ترویج، اقناع، اطلاع رسانی، آموزش، زمینه سازی، فضاسازی و… فرایند فرهنگ سازی در یک جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد.

به گفته نویسندگان این کتاب؛ اهمیت مقوله فرهنگ در هر جامعه تا آنجاست که هرگونه الگوسازی و طراحی ساختاری باید متناسب با آن صورت گیرد در غیر اینصورت کارآئی لازم را نخواهد داشت و محکوم به شکست خواهد بود.

در این کتاب، طراحی الگو و ساختاری برای روابط عمومی متناسب با اقتضائات فرهنگی جامعه، امری اجتناب ناپذیر و تصریح شده است؛ فرهنگ بر مقوله روابط عمومی تاثیر می گذارد و روابط عمومی فعال و کارآمد در یک جامعه، روابط عمومی است که مبتنی بر فرهنگ آن جامعه طراحی شده باشد و وظایفش در راستای قوام بخشی و غنی سازی ارزش های آن جامعه طراحی شود.

کتاب حاضر ضمن بیان تاریخچه، تعاریف، وظایف و الگوهای متداول روابط عمومی به طور عام به بیان ویژگی های روابط عمومی یک سازمان فرهنگی، مدیران و کارمندان آن می پردازد و تلاش می کند تا الگوئی کاربردی و ساختاری متفاوت برای روابط عمومی های فعال در سازمان های فرهنگی ارائه دهد.

این کتاب، دریچه ای است به سوی تغییر نوع نگاه و نگرش مدیران،کارشناسان و فعالان این عرصه تا با بازنگری در شیوه های قدیمی و سنتی و توجه بیشتر به بستر رشد و نمو روابط عمومی، زمینه ارتقاء و پیشرفت آن را بیش از پیش فراهم آورند.

این نویسندگان، کتابی با عنوان « الگوی روابط عمومی کارآمد در سازمان های اقتصادی» را نیز در دست تهیه و تدوین دارند.

 

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/AVtf7C