امروز شنبه، ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
رشد Û³Û°Û° درصدی خانه های بهداشت کارگری در سال Û±Û´Û°Û±Ã

رشد ۳۰۰ درصدی خانه‌های بهداشت کارگری در سال ۱۴۰۱

مدیرکل خدمات اجتماعی کارگران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از رشد ۳۰۰ درصدی خانه‌های بهداشت کارگری در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: در زمینه توسعه خانه‌های بهداشت کارگری و شبکه ارائه خدمات، شاهد رشد ۳۰۰ درصدی بوده‌ایم که بیش از ۴۰۰ مرکز در این حوزه اضافه شده‌اند.
به گزارش فراسو به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی،‌ «هادی بهداد» در سیزدهمین جشنواره ملّی تجلیل از کارفرمایان سلامت‌محور، خانه‌های بهداشت کارگری برتر و اعضای شورای هماهنگی خدمات بهداشتی به بیمه‌شدگان، اظهار کرد: ساختار سلامت در بنگاه‌های اقتصادی هم‌افزا و مردمی است.
وی افزود: وزارتخانه‌های کار و بهداشت و همچنین سازمان تأمین اجتماعی فعالیت‌های حوزه سلامت مربوط به جامعه کارگری و مولد را در مشارکت با یکدیگر انجام می‌دهند و این شامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیز می‌شود.
مدیرکل خدمات اجتماعی کارگران وزارت کار اضافه کرد: یک میلیون نفر کارگر جدید تحت پوشش مجموعه خدمات سلامت و مراکز شبکه ارائه مراقبت‌های بهداشتی در بنگاه‌های تولیدی در سال ۱۴۰۱ قرار گرفتند.
بهداد گفت: در حوزه کارگاه‌های زیر ۵۰ نفر کارگر نیز شاهد افزایش یک‌هزار موردی این مراکز هستیم.
وی تصریح کرد: کارفرمایان در زمینه ارائه برنامه‌های سلامت و آموزش‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان مشارکت داشته و هزینه‌ کرده‌اند.
مدیرکل خدمات اجتماعی کارگران وزارت کار گفت: بیش از ۱۸ دستگاه مختلف در حوزه پیشگیری از آسیب‌ اعتیاد جامعه کارگری فعالیت می‌کنند.
وی افزود: پس از گذشت حدود ۳۰ سال برنامه مشترک خدمات بهداشتی به بیمه‌شدگان بازنگری شده است و تمام فرآیندهای مرکز و خانه بهداشت در قالب سامانه «دیده‌بان سلامت و تولید» امروز مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
بهداد تأکید کرد: ستاد مبارزه با مواد‌مخدر، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان تأمین اجتماعی در راستای ارائه خدمات بهداشت و سلامت به جامعه کارگری یاریگر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند.
لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/8eiXhC