امروز پنج شنبه، ۷ تیر ۱۴۰۳

راهبرد اصلی نظام مالیاتی تکریم مودیان و وصول عادلانه‌ی مالیات

در نشست مشترک رییس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور و رییس‌کل سازمان نظام پزشکی، ضمن بررسی مشکلات و راهکارها بر تکریم مودیان، وصول عادلانه مالیات ، حفظ کرامت پزشکان و لزوم انجام تکالیف قانونی این قشر فرهیخته تاکید شد.

به گزارش فراسو به نقل از اینتا، دکتر محمدهادی سبحانیان، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در نشست صمیمی با رئیس کل و اعضای سازمان نظام پزشکی که امروز ۳ خردادماه در محل سازمان امور مالیاتی کشور برگزار شد، پزشکان را جزو اقشار فرهیخته کشور دانست و گفت: در عین حال که قائل هستیم تکالیف قانونی باید به درستی انجام شود، حفظ آبروی این عزیزان فرهیخته باید در اولویت قرارگیرد.

وی با تاکید بر اینکه تکریم مودیان راهبرد اصلی نظام مالیاتی است، افزود: اگر می خواهیم نظام مالیاتی به هدف اصلی خود که وصول عادلانه مالیات نائل شود، باید تکریم مودیان را سرلوحه خود قرار دهیم.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزاری جلسات و نشست های مشترک با رویکرد رفع ابهامات و پاسخگویی به سوالات گروه های مختلف مودیان مالیاتی را گام موثری در راستای تکریم آنان دانست و تصریح کرد: وجود شبهات و ابهامات باعث ایجاد کدورت ها و سوءتفاهماتی می شود که می تواند ارتباط بین سازمان ها و مردم را مخدوش کند؛ بنابراین راهکار حل بسیاری از مشکلات گفت و گو است.

وی با بیان اینکه قوانین مالیاتی بسیار مترقی هستند که هم رفتار نظام مالیاتی و هم رفتار مودیان را تغییر می دهد، اظهارداشت: اصلاح مکانیزم های وصول مالیات و استقرار سامانه های هوشمند داده محور قدم مهمی در راستای برقراری عدالت مالیاتی و تکریم مودیان است.

سبحانیان ضمن استقبال از ایجاد شعب مالیاتی مخصوص پزشکان بر اصلاح ضرایب مالیاتی آنان تاکیدکرد و گفت: تقاضا داریم پزشکان محترم نسبت به انجام تکالیف قانونی خود اهمال نکنند تا هنگام رسیدگی و تشخیص مالیات دچار زحمت مضاعف نشوند.

وی همچنین در خصوص عدم استفاده برخی مودیان از جمله پزشکان از دستگاه پوز، خاطرنشان کرد: باید به صنوف مختلف اطلاع رسانی شود که اگر از دستگاه پوز استفاده نکنند هم اطلاعات گردش حساب معاملات آنها در اختیار سازمان قرار می گیرد؛ بنابراین عدم استفاده از دستگاه پوز امری بیهوده جهت فرار از پرداخت مالیات است.

در ادامه این جلسه، محمد رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به خانواده بزرگ ۳۵۰ هزار نفری سازمان نظام پزشکی، گفت: حوزه امنیت و حوزه سلامت دو بخش مهم کشور هستند که به جرات می توان گفت در آنها خودکفا شده ایم.

نظام پزشکی باید مدافع آبروی پزشکی کشور باشد

وی با بیان اینکه جریان سالم پزشکی کشور شامل حدود ۸۵ تا ۹۰ درصد پزشکان هستند در حالیکه عمدتا در رسانه ها به جریان نادرست پرداخته می شود، تصریح کرد: عمده پزشکان در انجام تکالیف مالیاتی خود شفاف عمل می‌کنند و در حالیکه با مشکلات و کاستی های بسیاری مواجه هستند.

رئیس زاده با اشاره به اینکه آسیب فرار مالیاتی برای سازمان نظام پزشکی بسیار زیاد است، گفت: نظام پزشکی باید مدافع آبروی پزشکی کشور باشد و ما با همه توان از هر اقدامی که منجر به شناسایی فراریان مالیاتی شود فروگذار نخواهیم کرد.

در ادامه این نشست، اعضای سازمان نظام پزشکی درخصوص موضوعات و مشکلات اعضا از جمله اصلاح ضرایب مالیاتی، تسهیل فرآیند پرداخت مالیات، رعایت عدالت و شفافیت مالیاتی، رسیدگی هم زمان به تراکنش ها و مالیات شغلی، آموزش مودیان در مسیر هوشمندسازی نظام مالیاتی و… به بحث و گفت وگو پرداختند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/fRbqqb