امروز یکشنبه، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تعیین ۸ درصد سهم دولت از درآمد ارائه خدمات مکالمات ویدئویی

 معاون اول رئیس‌جمهور مصوبه تعیین حق‌السهم دولت از درآمد ارائه خدمات مکالمات ویدئویی تا پایان سال ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد که بر اساس آن این رقم هشت درصد تعیین شده است.

به گزارش فراسو، محمد مخبر مصوبه تعیین حق‌السهم دولت از درآمد ارائه خدمات مکالمات ویدئویی تا پایان سال ۱۴۰۳ را به وزارتخانه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی، اطلاعات و سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کرد.

بر اساس این ابلاغیه، هیأت وزیران در جلسه ۱۴۰۱/۱۲/۲۱ به استناد ماده واحده قانون «اجازه تعیین و وصول حق امتیاز فعالیت بخش غیردولتی در زمینه پست و مخابرات» – مصوب ۱۳۹۳ – تصویب کرد که حق‌السهم دولت از درآمد ارائه خدمات مکالمات ویدئویی تا پایان سال ۱۴۰۳ به میزان ۸ درصد خواهد بود.

قانون اجازه تعیین و وصول حق امتیاز فعالیت بخش غیردولتی در زمینه پست و مخابرات مقرر می دارد که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف است بابت فعالیت های ارائه خدمات پستی، مخابراتی، فناوری اطلاعات و صدور مجوز ایجاد شبکه های ارتباطات و فناوری اطلاعات با تصویب هیأت وزیران، مبالغی به عنوان حق الامتیاز و حق السهم دولت و جریمه قانونی جبران عدم انجام تعهدات وصول و به حساب خزانه داری کل کشور واریز نماید.

۱۰۰ درصد این مبالغ در لوایح بودجه سالانه برای وزارتخانه یاد شده منظور می شود تا پس از مبادله موافقتنامه با معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با اولویت استفاده از فناوری های داخلی و تولیدات ملی صرف هزینه های ردیف های مصوب در بودجه های سالانه در امور خدمات زیربنایی ارتباطات و فناوری اطلاعات در مناطق محروم و روستایی و ارائه کنندگان خدمات پستی، مخابراتی و فناوری اطلاعات و تأمین هزینه های آزادسازی و خصوصی سازی و تملک دارایی های سرمایه ای وزارتخانه مذکور شود.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/xTgXzV