امروز شنبه، ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

بازدید بیش از یک میلیون گردشگر از جاذبه‌های تاریخی کرمانشاه

سرپرست اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمانشاه، از بازدید یک میلیون و ۱۰۰ هزار گردشگر در تعطیلات نوروز امسال از جاذبه‌های تاریخی استان خبر داد.

به گزارش فراسو، «داریوش فرمانی» با اشاره به گذشت بیش از ۲ هفته از آغاز سفرهای نوروزی، اظهار کرد: در این مدت کرمانشاه میزبان مسافران نوروزی از سراسر کشور بوده است.

سرپرست اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه افزود: در این مدت حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری مختلف استان کرمانشاه شامل اماکن تاریخی، طبیعی، مذهبی، فرهنگی، تفریحی و توریستی بازدید کرده‌اند.

او تاکید کرد: همچنین در این مدت ۱۶۵ هزار و ۵۹۷ مسافر نوروزی هم در مراکز اقامتی استان اسکان پیدا کردند.

فرمانی یادآورشد: امسال علاوه بر ظرفیت مراکز اقامتی استان مانند هتل‌ها، بوم گردی‌ها و خانه مسافرها، از ظرفیت کمپ‌های اسکان شهرداری، سالن‌های ورزشی و مدارس هم برای اسکان مسافران نوروزی استفاده کرده‌ایم.

وی در پایان گفت: به منظور نظارت بر ارایه خدمات خوب و مطلوب به گردشگران نوروزی در این ایام ۵۵۹ فقره بازدید از مراکز اقامتی، بین راهی و پذیرایی داشته که باعث صدور حکم تشویق برای ۴۱ مورد، تذکر برای ۶۸ مورد، اخطار کتبی برای ۱۰ مورد و حکم تعلیق برای ۱۰ مورد شده‌ است.

به گزارش ایرنا، وجود چهار هزار و ۲۰۰ اثر ثبت شده ملی، ۲ اثر ثبت شده جهانی و ده‌ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده‌اند، حاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است.

بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب‌های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت و آبشار پیران از مهم‌ترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.

در استان کرمانشاه ۲۶ هتل، پنج هتل آپارتمان، ۲۰ میهمانپذیر، ۱۸ مجتمع خدمات رفاهی و ۴۴ اقامتگاه بوم گردی فعالیت می‌کند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۵۹۵ روستا و ۳۵ شهر دارد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/2gL0zi