امروز پنج شنبه، ۳ خرداد ۱۴۰۳

ضرورت تفویض اختیار به استانداری‌ها برای توازن منابع و مصارف بانک‌ها

عضو کمیسیون اقتصادی و رئیس مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی گفت: برای توسعه بخش تولید و صنعت و رونق این بخش در استان‌ها باید اختیارات خاص به استانداری‌ها اعطا شود تا بتوانیم توازن را بین منابع و مصارف بانکی ایجاد کنیم.

به گزارش فراسو، محسن علیزاده  در خصوص مباحث طرح شده در زمینه عدم همکاری بانک‌ها در حمایت از صنایع استان فارس اظهار کرد: بسیاری از بانک‌ها در استان به ویژه بانک‌های خصوصی، منابعی که در استان جمع می‌کنند را در سایر استان‌ها از جمله تهران مصرف می‌کنند.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس ادامه داد: بر اساس آمار موجود، استان فارس در بخش منابع از رتبه سه کشور برخوردار است اما در بخش مصارف رتبه ۱۸ را دارد و این یک فاجعه است.
علیزاده بیان کرد: این روند باید اصلاح شود؛ بایستی منابعی که در استان فارس حاصل می‌شود را حتما در این استان صرف کنیم. بدون شک اگر مدیری خاطی باشد قطعا با آن برخورد می‌شود.
وی ادامه داد: برای توسعه بخش تولید و صنعت و رونق این بخش در استان فارس باید اختیارات خاص به استانداری داده شود تا بتوانیم توازن را بین منابع و مصارف بانکی ایجاد کنیم.

پیش از این، استاندار فارس درخواست کرد رویه‌ای ایجاد شود که براساس آن بخش قابل توجهی از منابع بانکی این استان که به دیگر هدایت می شود در زمینه رونق تولید و اشتغال فارس هزینه شود.
محمدهادی ایمانیه ۲۸ مهرماه ۱۴۰۱ در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان فارس که با حضور رییس کل بانک مرکزی در شیراز برگزار شد، افزود: امکان افزایش منابع بانکی در سطح این استان وجود دارد اما باید منابع بانکی فارس به این استان بازگردد.
وی ادامه داد: باید تصمیماتی اتخاذ شود که ذخایر اجباری بانک‌های استان فارس به مدت یکسال تنها به سمت تولید و اشتغال این استان هدایت شود.
استاندار فارس با بیان اینکه فروش املاک بانک‌های استان باعث خلق منابع جدید می‌شود، گفت: اقداماتی از جمله بازگشت کارخانه‌های تملک شده توسط بانک‌های این استان به چرخه تولید، تسهیل در روند اخذ وثیقه‌های بانکی برای دریافت وام به نحوی که سپرده، زمین های روستایی و … نیز بعنوان ضمانت در بانک های استان پذیرفته شود باید در دستور کار بانک مرکزی قرار گیرد.
وی ادامه داد: اجرای این اقدامات نقش موثری در رونق تولید و اشتغال فارس و راه اندازی صنایع راکد و نیمه راکد استان دارد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/PDOiXo