امروز شنبه، ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

عملکرد مطلوب بانک ملت در اجرای تکالیف ابلاغی تسهیلات اعطایی

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی‌ تقدیر از عملکرد بانک ملت در انجام تکالیف خود، گفت: باید بانک ها گزارشی از عملکرد خود در حوزه ارایه تسهیلات خرد و کلان هر ۶ ماه منتشر کنند تا جزییات عملکردی آن ها مشخص و شفاف شود.

به گزارش فراسو، رحیم زارع در خصوص عملکرد بانک‌ها در عمل به تکالیف ابلاغی دولت و بانک مرکزی، گفت: بانک ملت در حوزه‌ وام‌های قرض‌الحسنه، ودیعه مسکن، وام‌های فرزندآوری در مجموع ارائه خدمات عملکرد خیلی خوبی داشته بقیه بانک‌ها هم درصد کمی به آن تکالیف ابلاغی عمل کردند.
نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید بانک ها با ارایه تسهیلات خرد کمک حال مردم در رفع احتیاجاتشان باشند، افزود: طبق قانون باید بانک ها منابع در اختیار خود را صرف ارایه تسهیلات قرص الحسنه کنند.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم همچنین با انتقاد از کندی روند اجرای تبصره ۱۸ گفت: آن چیزی که در حال حاضر در حوزه تولید و فضای کسب و کار مورد انتظار است اجرای تبصره ۱۸ است که عملکرد در خصوص آن تقریبا صفر است؛ ما در بودجه ۱۴۰۰ به شرط عدم تخصیص آوردیم که عملکرد دولت خیلی خوب بود امسال شرط تخصیص آوردیم که مجموعه اقتصادی و سازمان برنامه و بودجه در تبصره ۱۸ عملکردی نداشته‌اند.
وی ادامه داد: باید بانک ها گزارشی از عملکرد خود در حوزه ارایه تسهیلات خرد و کلان هر ۶ ماه منتشر کنند تا جزییات عملکردی آن ها مشخص و شفاف شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در پایان با تقدیر از عملکرد بانک ملت در حوزه ارائه خدمات و تسهیلات گفت: در مجموع بانک ملت در تبصره ۱۶ و حوزه های پتروشیمی و صنایع پایین دستی پتروشیمی عملکرد خیلی خوبی داشته است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/nsN4yl