امروز سه شنبه، ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

دستیار ویژه وزیر تعاون: تمام برنامه‌ریزی‌ها باید برای پایداری صندوق‌های بازنشستگی انجام شود

دستیار ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گردهمایی نظارت ستادی رئیس‌جمهور بر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تعاون و اشتغال را از کلان پروژه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانست.

به گزارش فراسو به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «علیرضا عسگریان» در این همایش یکی از بزرگترین چالش‌های کشور را پایداری صندوق‌های بازنشستگی عنوان کرد.
وی تمرکز اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را در دولت سیزدهم  متمرکز بر محور ۴ کلان پروژه حکمرانی در بازار کار برای ایجاد یک میلیون شغل در سال، افزایش سهم تعاونی‌ها در اقتصاد از ۴/۸ کنونی به ۱۰ درصد، حرکت به سمت پایداری صندوق‌های بازنشستگی و اصلاح ساختار مدیریت و سودآوری شرکت‌های زیرمجموعه صندوق‌ها عنوان کرد.
دستیار ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع مدیران خانواده این وزارتخانه در سراسر کشور تأکید کرد: تمام برنامه‌ریزی‌ها باید برای پایداری صندوق‌های بازنشستگی انجام شود.
عسگریان با تشریح کلان‌ پروژه‌هایی که تاکنون در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرایی شده است، تمرکزگرایی را هسته اصلی فعالیت‌های پیش‌رو توصیف کرد و گفت: ۵۷۰ برنامه، سیاست‌های ۱۲۰ گانه اجرایی و ۴۰ راهبرد برای حل مسائل و چالش‌های این وزارتخانه در حال پیگیری و انجام است.
دستیار ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تقلیل گرایی در برنامه‌ها، عدم استقبال از برنامه‌های جدید و تمایل به فعالیت‌های روزمره، عدم انسجام در برنامه‌ها، بی‌توجهی به کارایی و اثربخشی  برنامه‌ها و… را از جمله مشکلات اصلی برنامه‌هایی دانست که به سرانجام مطلوب نمی‌رسند.
عسگریان ادامه داد: برای دستیابی به نتایج مطلوب در طرح‌ها  تنها راه‌حل موجود هم‌سویی و تمرکز بر برنام‌ ها و اهداف است.
وی در توصیه جدی به مدیران تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سراسر کشور و بدنه وزارتخانه، تمرکز بر برنامه‌ها را یک قاعده کلی عنوان کرد که همه ملزم به رعایت آن هستند.
دستیار ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: هر حوزه‌ای باید نسبت خود را با کلان‌پروژه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشخص کند.
عسگریان از حاضران در این گردهمایی خواست ارتباط فعالیت‌های حوزه‌شان را با این هدف مشخص و نوع خدمات سازمان یا واحد خود را برای کمک به تحقق این اهداف مشخص کنند.
همایش سالانه «مدیران، افق بهره‌وری و اشتغال» وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان‌های تابعه در قالب نظارت ستادی و با حضور آیت‌الله دکتر «سیدابراهیم رئیسی» و «سیدصولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پنج‌شنبه ۲۹ دی‌ماه در مرکز همایش‌های شهدای هفده شهریور این وزارتخانه برگزار شد.
لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/C1dRsf