امروز پنج شنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

۸۰ درصد سلاح های نیروهای مسلح اوکراین از سوی اروپا و آمریکا تامین می شود

ویتالی کیسلف دستیار رئیس وزارت امور داخلی جمهوری خلق لوهانسک  جمعه شب گفت که ۸۰ درصد سلاح های یگان های نیروهای مسلح اوکراین از سوی کشورهای غربی ( اروپا و آمریکا ) تامین می شود.

به گزارش فراسو، کیسلف به خبرگزاری تاس اعلام کرد ، فقط ۲۰ دردصد سلاح های سبک هستند که هنوز هم به سبک شوروی، به سبک روسی، یعنی اسلحه های تهاجمی کلاشنیکف و نارنجک انداز دستی ضد تانک و بقیه سلاح ها از ناتو است.

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو پیشتر گفت که در حال حاضر هیچ شرایطی برای حل و فصل دیپلماتیک مناقشه در اوکراین وجود ندارد و از ادامه ارسال فعال تسلیحات به کیف حمایت کرد.

به گفته او، اعضای ناتو “مداوم بحث می کنند که چه سیستم های [سلاحی] را می خواهند تامین کنند.”

غرب پس از فرمان ولادیمیر پوتین برای حمله به اوکراین که روسیه از آن با عنوان عملیات ویژه یاد می کند، تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال کرد و عرضه تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی یف را که میلیاردها دلار برآورد می‌شود، افزایش داده است.

آمریکا از آغاز جنگ اوکراین تاکنون، حدود ۱۹.۱ میلیارد دلار کمک نظامی و امنیتی به کی‌یف ارائه کرده است. قانونگذاران آمریکایی پنجشنبه گذشته موافقت کردند که سال آینده میلادی دستکم ۸۰۰ میلیون دلار دیگر کمک‌های امنیتی در اختیار اوکراین قرار دهند.

 

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/l2TdEX