امروز سه شنبه، ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

هند ۴۰ درصد نفت اورال روسیه را خرید

 هند در ماه گذشته میلادی، بیش از ۴۰ درصد نفت اورال روسیه را خرید.

به گزارش فراسو،  بر اساس داده‌های رفاینتیو (Refinitiv) و معامله‌گران در روز دوشنبه نشان داد که هند حدود ۴۰ درصد از کل حجم صادرات دریایی اورال روسیه را در ماه نوامبر(آبان) خریده است که بزرگترین خریدار این کشور به شمار می آید.

در این دوره زمانی، محموله های صادرات به اروپا، که قبلاً بزرگترین مصرف کننده نفت اورال بود، در ماه نوامبر کمی کمتر از یک چهارم دوره مشابه بود. تقریباً کل حجم این نبه پالایشگاه هایی تحویل داده شد که شرکت های نفتی روسیه در آنها سهام دارند.

حجم کل محموله های نفت اورال از بنادر روسیه در ماه نوامبر بدون احتساب حجم ترانزیت قزاقستان به ۷.۵ میلیون تن رسید.

اتحادیه اروپا در ۵ دسامبر، عرضه محموله های نفت روسیه را از طریق دریا تحریم می کند.

به گفته تاجران نفت، حجم عرضه نفت اورال به اروپا ممکن است در ماه دسامبر بیشتر کاهش یابد، زیرا تحریم شامل ممنوعیت عرضه نفت روسیه حتی توسط شرکت های روسی به پالایشگاه‌های باقی مانده آنها در اتحادیه اروپا است.

معامله‌گران گفتند که بحث‌های اتحادیه اروپا در مورد سقف قیمت نفت روسیه نیز تجارت در ماه دسامبر را پیچیده می‌کند و باعث افزایش عدم اطمینان در تامین امنیت انرژی می‌شود.

بر اساس محاسبات رویترز، ترکیه همچنان خریدار اصلی نفت اورال در دریای مدیترانه است، در ماه نوامبر، تحویل نفت به این کشور حدود ۱۵ درصد از کل صادرات دریای اورال را به خود اختصاص داده است.

علاوه بر این، چندین محموله اورال به سمت بندر سعید مصر می‌رود، جایی که انتظار می‌رود در نفتکش‌های بزرگ‌تر برای تحویل به آسیا، احتمالاً چین، بارگیری شود.

طبق این داده ها، چین کمتر از ۵ درصد از صادرات دریای اورال را در ماه نوامبر به خود اختصاص داده است، اما بازرگانان انتظار داشتند که برخی از نفتکش ها، در مقصد دوم به چین برسند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/TowRHw