امروز سه شنبه، ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

فرودگاه‌های کشور موظف‌ به دریافت گواهینامه بین‌المللی هستند

معاون عملیات فرودگاهی با بیان اینکه فرودگاه‌های بین‌المللی تا تیرماه ۱۴۰۳ موظف به دریافت گواهینامه هستند، گفت که با جدیت به‌دنبال ایجاد استانداردهای سازمان هواپیمایی برای اخذ گواهینامه فرودگاه‌های بین‌المللی هستیم.

به گزارش فراسو، طبق مقررات و ضوابط سازمان ایکائو مندرج در ANNEX 14 و سند ICAR 114/1 سازمان هواپیمایی کشوری به منظور استانداردسازی و عملیات هماهنگ طبق الگوهای شناخته شده بین المللی، فرودگاه‌های کشور ملزم به دریافت مدرک گواهینامه فرودگاهی (Aerodrome Certificate) هستند.

در این راستا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، فرشید گلیج – معاون عملیات فرودگاهی اظهار کرد: فرودگاه‌های بین‌المللی تا تیرماه ۱۴۰۳ موظف به دریافت گواهینامه هستند، این در حالی است که از هم‌اکنون به‌دنبال ایجاد و ارتقای استانداردهای سازمان هواپیمایی و اخذ گواهینامه برای تعدادی از فرودگاه‌های بین‌المللی تا پایان سال هستیم. فرودگاه‌ها مقوله استانداردها و دریافت گواهینامه را با جدیت و به‌صورت جهادی پیگیری کنند.

وی درباره آخرین وضعیت اداره کل تجهیزات و سامانه‌های فرودگاهی گفت: همه روزه نیروهای این اداره کل در حال فعالیت هستند. در همین راستا خوشبختانه در عمل جلوتر از مصوبات و برنامه‌ها هستیم.

گلیج درباره سفرهای استانی خاطرنشان کرد: تمام مصوبات سفرهای استانی با جدیت پیگیری می‌شود و امور مصوب طبق زمان مشخص باید انجام شود.

وی در پایان با اشاره به وضعیت قرارداد پروژه‌های فرودگاهی تاکید کرد: مدیران فرودگاه‌ها درباره رفع معارضات و موانع پروژه‌ها اقدام جدی داشته باشند.

دولت، وزارتخانه و شرکت بر رضایتمندی مسافران حساس است

همچنین امیرحسین تابع‌جماعت – معاون برنامه‌ریزی، نظارت و امور اقتصادی، با بیان اینکه یکی از ملاک‌های مورد توجه در بودجه‌بندی سال آینده فرودگاهی، موضوع رضایتمندی مسافران است، گفت: دولت مردمی و همچنین وزارت راه و شهرسازی و مدیریت ارشد شرکت فرودگاه‌ها توجه ویژه‌ای به افزایش سطح رضایتمندی مسافران فرودگاهی دارد و روی این موضوع حساس است و مدیران فرودگاهی باید در این زمینه تلاش بیشتری انجام دهند.

به گفته تابع‌جماعت، فرودگاه‌های اصفهان، بندرعباس، مهرآباد، تبریز، شیراز، مشهد، زاهدان، اهواز و یزد، فرودگاه‌های حائز رتبه‌های نخست تا نهم در جدول رتبه‌بندی ASQ هستند.

وی از حوزه اطلاع‌رسانی به مسافران به عنوان مشکل اصلی در فرودگاه‌های کشور یاد کرد.

تابع جماعت با اشاره به استقبال ۳۸ شرکت دانش‌بنیان از فراخوان شرکت فرودگاه‌ها برای استفاده از توان و دانش این شرکت‌ها، افزود: پس از بررسی طرح‌های این ۳۸ شرکت، با ۲۴ شرکت جلسات تخصصی را برگزار کرده‌ایم و امیدواریم هرچه زودتر به نتیجه برسیم. از مدیران فرودگاهی هم می‌خواهیم تا این فراخوان و زمینه‌های تعامل را به شرکت‌های دانش‌بنیان استانی خود به‌طور کامل معرفی کنند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/Ckbhx9