امروز شنبه، ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

فرماندار ویژه کاشان: معرفی ظرفیت‌ها، کاشان را به مقصد نهایی گردشگران تبدیل می‌کند

 فرماندار ویژه کاشان گفت: ظرفیت‌های گردشگری کاشان بی‌نظیر است که معرفی این ظرفیت‌های ارزشمند، این شهرستان را به مقصد نهایی سفر گردشگران و مسافران تبدیل می‌کند.

به گزارش فراسو، محمدشریف زارعی شنبه شب در حاشیه بازدید از یک واحد گلاب گیری ،افزود: ظرفیت‌های کاشان در حوزه‌های مختلف طبیعی، فرهنگی و مذهبی، بی‌شمار و قابل عرضه و اتکا است، اما این تنوع کم‌نظیر در منطقه کمتر شناخته شده و به همین دلیل کاشان بیشتر به عنوان شهرسان بین راهی در محورهای تهران – اصفهان انتخاب می شود.

وی اظهار کرد: اگر جاذبه‌های فرهنگی، گردشگری، تاریخی، طبیعی و مذهبی و زیارتی کاشان به درستی معرفی شود، این منطقه به عنوان مقصد نهایی سفر گردشگران در بخش های مختلف انتخاب می شود.

فرماندار ویژه کاشان بیان کرد: کارآفرینان در کاشان به عنوان نیروی انسانی کارآمد و خلاق، بزرگترین سرمایه جامعه بوده و بیشتر فعالان عرصه صنعت این منطقه، سرمایه گذار نبوده بلکه کارآفرین هستند که با عشق به دیار خود در راستای توسعه و آبادانی کاشان گام برمی‌دارند.

زارعی گفت: نقش شایسته کارآفرینان در رشد و توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال در کاشان موثر بوده و در این حوزه یار و معین دولت هستند.

شهرستان کاشان دارای ۲۸ کارخانه صنعتی، ۱۲ واحد نیمه صنعتی و یکهزار و ۶۰۰ کارگاه سنتی تولید کننده گلاب، عرقیات گیاهی، اسانس و عطر گل محمدی بوده که زمینه اشتغال ۱۰ هزار بهره بردار را فراهم آورده و در فصل کاشت، داشت و برداشت این آمار به ۲۲ هزار نفر افزایش می‌یابد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/mZBtcH