امروز سه شنبه، ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

شاخص کل بورس ۵ هزار واحد رشد کرد

شاخص کل بورس تهران در پایان ساعت کاری امروز (سه‌شنبه هشتم آذرماه) رشدی ۵هزار و ۸۵۵ واحدی داشت و در سطح یک میلیون و ۴۱۴ هزار و ۲۰۴ واحدی قرار گرفت.

به گزارش فراسو، تمام شاخص‌های بورس تهران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه سبزپوش بودند به نحوی که شاخص کل بورس با ۵ هزار و ۸۵۵ واحد (معادل ۰.۴۲ درصد) افزایش، به یک میلیون و ۴۱۴ هزار و ۲۰۴ واحد رسید.

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) هم رشدی یک هزار و ۳۳۴ واحدی داشت و ۳۲۲ هزار و ۲۷۸ واحد شد.

شاخص کل هم وزن هم با ۲ هزار و ۹۶۸ واحد افزایش، در سطح ۴۱۲ هزار و ۶۵۳ واحدی قرار گرفت.

شاخص قیمت هم وزن هم با یک هزار و ۷۶۸ واحد رشد، ۲۴۵ هزار و ۷۸۵ واحد شد.

شاخص آزاد شناور با ۷ هزار و ۷۹۸ واحد رشد، شاخص بازار اول با چهار هزار و ۲۸ واحد افزایش و شاخص بازار دوم هم با ۱۲ هزار و ۶۰۱ واحد صعود به ترتیب به یک میلیون و ۸۳۷ و ۴۷۳ واحد، یک میلیون و ۶۰ هزار و ۷۴۸ واحد و ۲ میلیون و ۷۶۹ هزار و ۹۴۳ واحد رسیدند.

شاخص کل فرابورس هم افزایشی ۴۶ واحدی داشت و در سطح ۱۸ هزار و ۶۸۳ واحدی ایستاد.

امروز و در بازار بورس تهران بیش از ۵ میلیارد و ۹۶۲ میلیون برگه سهم و حق تقدم به ارزش ۳ هزار و ۲۰۳ میلیارد تومان در ۳۲۱ هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد. در فرابورس هم ۳ میلیارد و ۲۶۱ میلیون برگه سهم و اوراق بهادار به ارزش ۸ هزار و ۱۷۳ میلیارد تومان در ۱۹۶ هزار نوبت معاملاتی خرید و فروش شد.

بدین ترتیب ارزش معاملات در ۲ بازار بورس و فرابورس به بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان رسید.

بیشترین تاثیر مثبت در رشد ۵ هزار واحدی شاخص کل مربوط به نمادهای فملی، نوری، شبندر، اخابر، بوعلی و شپنا و بیشترین تاثیر منفی هم مربوط به نماد کگل بود.

نمادهای پرتراکنش امروز بازار سرمایه هم خودرو، خگستر، خساپا، شستا، شپنا، بوعلی و شبندر بودند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/yveUvY