امروز شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

بولتون: ترامپ هیچ فلسفه‌ای ندارد/ ترامپیسم نداریم

مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا معتقد است که دونالد ترامپ هیچ فلسفه‌ای ندارد و آنچه به نمایش می‌گذارد هنر اجراست.

به گزارش فراسو، کمپین انتخاباتی یک ماهه دونالد ترامپ برای ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا پر هرج و مرج بوده است. فراخوان اخیر او برای پایان دادن به قانون اساسی ایالات متحده، جان بولتون، مشاور امنیت ملی پیشین دولت او را به حدی عصبانی کرده که بولتون در حال بررسی نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری است تا ترامپ را از جایگاهش پایین بکشد.

بولتون شنبه در مصاحبه با شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی گفت: دونالد ترامپ هیچ فلسفه‌ای ندارد.

این سیاستمدار سرشناس جمهوری‌خواه افزود: «چیزی به اسم ترامپیسم درون حزب جمهوری‌خواه علنا وجود ندارد که کسی بخواهد به اصطلاح یک جانشینی واقعی برای آن باشد .این ایده کاملا خطاست.»

در حالی که بولتون اذعان می‌کند که “ویروس انزواطلبی” در حزب جمهوری‌خواه آمریکا وجود دارد، او سیاست ترامپ را به عنوان “هنر نمایشی و اجرا” کم‌اهمیت جلوه می‌دهد و می‌گوید این “توهم” است که فکر کنیم حزب او قابل اصلاح نیست.

جان بولتون که بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ مشاور امنیت ملی دولت ترامپ بود و برکنار شد، گفت: این کار جمهوری‌خواهان است که خرابی‌ای که ترامپ به بار آورده است، اصلاح کنند.

مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا همچنین گفت که «وفاداران ترامپ و همچنین کسانی که نتایج انتخابات ۲۰۲۰ را نفی می‌کنند به درون حزب جمهوری‌خواه نفوذ کرده‌اند. خیلی از جمهوری‌خواهانی که من با آنها صحبت‌ کرده‌ام، می‌گویند که این حزب اصلاح‌ناپذیر است. به اعتقاد من، کل این ایده که یک جنبش ترامپ آن بیرون وجود دارد، کاملا غلط است.»

بولتون در ادامه اینطور نتیجه‌گیری کرد که «واقعیت بنیادین» درباره دونالد ترامپ این است که «او یک انحراف در سیاست آمریکاست.» او همچنین گفت که اگر تصمیم به شرکت در انتخابات بگیرد، برای کسب پیروزی است نه اینکه صرفا بخواهد آرای ترامپ را خراب کند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/4AEGGv