امروز جمعه، ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

آمریکا در ۶ سال گذشته چقدر نفت صادر کرد؟/ سال ششم ۳ برابر سال اول

سازمان اطلاعات انرژی ایالات‌متحده با پیش‌بینی افزایش تقاضای نفت و گاز طبیعی مایع در سال‌آینده اعلام کرده «برداشت و تولید نفت آمریکا برای پاسخگویی به عرضه در سال‌آینده باید بیشتر شود.»

به گزارش فراسو به نقل از دنیای اقتصاد؛ موسسه کپلر نیز اعلام کرده‌است تقاضای روزانه آمریکا در سال‌۲۰۲۳ معادل ۵۱/ ۲۰میلیون بشکه در روز خواهد بود. همچنین نشانه‌هایی از آمادگی و تجهیز زیرساخت‌های صادراتی مثل ترمینال‌های دریایی و افزایش ظرفیت تولید گاز طبیعی مایع در آمریکا دیده می‌شود که این گمانه‌زنی را تقویت می‌کند.

البته دو عامل مهم بر سر ایالات‌متحده برای ایفای این نقش وجود دارد: سیاست‌های ضدتورمی بانک‌های مرکزی و کاهش تحریم‌های ونزوئلا.

p14 copy

نقش آمریکا در ۲۰۲۳؟

آمریکا در حال بدل‌شدن به یک شبکه صادرات انرژی در چند سال‌آینده است. ایالات‌متحده از زمان فتح برلین و پایان جنگ‌جهانی دوم عمدتا واردکننده بوده تا صادرکننده اما به گفته ناظران بازار این موقعیت می‌تواند تغییر کند. رقم فروش روزانه ۴/ ۳میلیون بشکه به کشورهای دیگر توسط آمریکا، درکنار صادرات ۳میلیون بشکه‌ای در روز فرآورده‌های نفتی مثل گازوئیل و بنزین عملا موقعیت دیگری برای آمریکا فراهم کرده‌است. همچنین ایالات‌متحده طلایه‌دار صادرات گاز مایع در جهان است، کامودیتی که پیش‌بینی می‌شود تقاضای آن در سال‌آینده میلادی صعود کند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/rkRBQi