امروز یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

کاهش تعداد خروج پرونده‌های مالیاتی البرز به استان‌های دیگر

مدیرکل امور مالیاتی البرز از کاهش چشمگیر تعداد خروج پرونده‌های مالیاتی این استان به استان‌های دیگر از ۷۰۰ پرونده به ۲۹ پرونده خبر داد.

به گزارش فراسو، محمدرضا محمدی در جلسه شورای اداری البرز با حضور سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار کرد: یک هزار و ۵۳ میلیارد تومان پرداخت عوارض در استان البرز داشتیم که نسبت به مدت مشابه بیش از ۲۰۰ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه پرداخت عوارض به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها سه برابر سال گذشته بوده افزود: مبنای پرداخت عوارض به شهرداری آخرین سرشماری نفوس مسکن سال ۹۵ است و به تبع سهم عوارض بیشتری به شهرداری‌ها تعلق می‌گیرد، از یک هزار و ۵۳ میلیارد تومان مبلغ پرداختی ۵۰ درصد آن به شهرداری کرج اختصاص یافته چون بیش از ۵۰ درصد جمعیت استان در این شهر است.

مدیرکل امور مالیاتی البرز با اشاره به اینکه نمی‌توان رقم کم یا بیشتری را به مبلغ پرداختی عوارض شهرداری‌ها اضافه کرد، یادآور شد: در ارتباط با پرونده‌های خارج از استان در سال‌های قبل نزدیک به ۷۰۰ پرونده امور مالیاتی البرز در سایر استان‌ها علی الخصوص تهران بوده ولی از ابتدای امسال مبلغ آنها به استان اختصاص پیدا می‌کند.

محمدی با اعلام خبر دریافت مالیات ۲۳۰ میلیارد تومانی البرز تا پایان مهرماه سال جاری گفت: ردیف درآمدی را از مؤدیان بزرگ به استان البرز انتقال می‌دهند؛ به معاون درآمد مالیاتی کشور دستور داده شده که پرونده‌هایی که محل استقرار آنها البرز است، پرداختی‌هایشان نیز به البرز انتقال پیدا کند.

وی خبر داد: در زمینه فرار مالیاتی استان البرز با تشکیل اداره فرار و بکارگیری ظرفیت‌های قانونی مثل ماده ۱۸۱ از ابتدای سال تاکنون ۶ مورد اجرا و بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان مالیات از محل فرار تشخیص و مورد مطالبه قرار گرفته است.

مدیرکل امور مالیاتی عنوان کرد: درخصوص معافیت ۱۳۲ در شهرک صنعتی اشتهارد با توجه به ظرفیت‌های قانونی سرمایه گذاری‌هایی انجام شده که فعالان اقتصادی از ابتدای سال با مصوبه شورای هیئت وزیران می توانند از این معافیت بهره‌مند شوند؛ مبالغ مالیاتی مازادی که دریافت شده نیز اگر در صورت امکان استرداد و یا به جای بدهی‌های آینده منظور می‌شود.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/x0niic