امروز جمعه، ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

هشدار ناتو درباره فروش موشک های بالستیک ایرانی به روسیه

به گزارش فراسو، ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو بار دیگر در راستای سیاست های کشورهای غربی، مدعی احتمال ارسال موشک های بالستیک دقیق ایران به روسیه شد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، استولتنبرگ در یک کنفرانس خبری در ترکیه گفت: ما هم اینک شاهد ارسال پهپادهای مهلک ایرانی به روسیه هستیم که مسکو از آنها در جنگ اوکراین استفاده می کند. با این حال، تهران احتمالاً ارسال موشک های بالستیک به روسیه را نیز در نظر دارد.

وی بدون ارائه هیچ سندی در ادامه گزافه گویی های خود مدعی شد: اقدام ایران در ارسال موشک بالستیک به روسیه از منظر ما غیرقابل قبول است. ما خواستار آن هستیم که در جنگ غیرقانونی رخ داده در اوکراین هیچ کشوری به مسکو کمک نکند.

پیش تر نیز دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین در نشستی مشترک با خوزه مانوئل آلبارس بوئنو، همتای اسپانیایی خود در کی‌یف مدعی شد به جمهوری اسلامی ایران در خصوص عواقب ارسال موشک و پهپاد به روسیه هشدار داده است.

وزیر خارجه اوکراین با تکرار ادعا‌های ثابت نشده پیشین در خصوص فروش پهپاد و موشک‌های ایرانی به روسیه می‌گوید: «از طریق مجاری دیپلماتیک ایران را از عواقب اجرای این تصمیم مطلع کرده ایم و اکنون این بر عهده طرف ایرانی است که قدم بردارد».

مقامات اوکراین ادعاهای فروش پهپاد ایرانی به روسیه را ثابت نکرده بودند که یوری ایحنات، سخنگوی فرماندهی نیروی هوایی نیرو‌های مسلح اوکراین پیشتر مدعی شد روسیه در حال برنامه ریزی برای استقرار موشک‌های ساخت ایران در امتداد مرز شمالی اوکراین است.این درحالی است که حتی آمریکا صحت گزارش‌های مربوط به ارسال موشک‌های ایران به روسیه را تایید نکرده است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/on9rm9