امروز جمعه، ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

تجارت با سوریه از طریق خوزستان توسعه یابد / ظرفیت‌ها و زیرساخت‌ها فراهم است

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی مشترک ایران و سوریه گفت: خوزستان از ظرفیت و زیرساخت های لازم برای توسعه روابط اقتصادی با کشور سوریه برخوردار است.

به گزارش فراسو، شهلا عموری، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت هایی که در کشور و استان خوزستان وجود دارد، ضرورت دارد بازار کشور سوریه را به منظور صادرات محصولات تولیدی کشور بنشناسیم و از این زیرساخت ها و ظرفیت ها برای توسعه روابط تجاری با سوریه به بهترین شکل بهره ببریم.

وی با بیان اینکه خوزستان از ظرفیت و زیرساخت های لازم برای توسعه روابط اقتصادی با کشور سوریه برخوردار است، ادامه داد: پیشنهاداتی ارائه شده تا با توجه به ویژگی ها و ظرفیت های استان خوزستان در بحث تجارت با سوریه، به فعالان بخش خصوصی به ویژه تجار و بازرگانان خوزستانی بسته های حمایتی و تخفیفاتی ارائه شود.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی مشترک ایران و سوریه گفت: با توجه به تاکید دولت سیزدهم برای توسعه روابط با کشور سوریه، باید بخش خصوصی بیش از پیش مورد حمایت قرار گیرد تا شاهد تحقق چشم اندازهای پیش بینی شده در حوزه تجارت خارجی باشیم و بتوانیم به بهترین شکل در بازار سوریه ورود کنیم.

عموری با اشاره به اینکه در طول یک سال گذشته بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار از مرزهای خوزستان به سوریه صادرات انجام شده است، عنوان کرد: گسترش روابط تجاری می تواند زمینه ساز رشد فعالیت های تولیدی و ایجاد اشتغال در داخل کشور و به ویژه استان خوزستان باشد و باید به خوبی از این امر استقبال شود.

وی ادامه داد: مبادلات تجاری و اقتصادی ایران با کشور سوریه باید از طریق استان خوزستان توسعه یابد زیرا ظرفیت‌ ها و زیرساخت‌ های بسیار خوبی در خوزستان وجود دارد که با بهره‌گیری از آن ‌ها می‌توانیم شاهد تحقق چنین هدفی باشیم که در نهایت منجر به رشد اقتصادی، افزایش تولید و افزایش اشتغال در کشور خواهد شد.

عموری در پایان گفت: با توسعه روابط اقتصادی میان دو کشور ایران و سوریه باید زمینه را برای توسعه صادرات هرچه بیشتر کالای غیر نفتی به این کشور فراهم کرد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/gmaCvo