امروز جمعه، ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

هوشمندسازی نظام سرمایه‌گذاری، دغدغه صنعت بیمه را به حداقل می‌رساند

تحول جدی در رویکردها و نظام سرمایه گذاری و هوشمندسازی آن می تواند دغدغه صنعت بیمه را در آینده نزدیک به حداقل برساند.

به گزارش فراسو به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، مهندس مجید بهزادپور که در جمع اعضای شورای سرمایه گذاری سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: شیوه های نوین سرمایه گذاری و آخرین یافته های علمی و فنی باید در بخش سرمایه گذاری های نهاد ناظر و همچنین صنعت بیمه به کار گرفته شود.
رئیس کل بیمه مرکزی، سرمایه گذاری هدفمند را زمینه ساز رضایت بیمه گذاران در فرایند پرداخت خسارت دانست و تصریح کرد: هم اندیشی و هم افزایی با اعضای این شورا که نخبگان عرصه سرمایه گذاری به شمار می آیند می تواند کمی ها و کاستی های مدل سرمایه گذاری را اصلاح کند.
وی کارکرد شورای سرمایه گذاری بیمه مرکزی را فراتر از یک مجموعه مشورتی عنوان کرد و افزود: ما اعتقادی به تصمیم فردی نداریم و شورا باید با تحلیل های دقیق و برنامه ریزی منسجم در قامت تصمیم سازی به نهاد ناظر صنعت بیمه کمک کند.
رئیس شورای عالی بیمه، شش ماه مانده تا پایان سال را فرصت مناسبی برای نظم بخشی به مجموعه سرمایه گذاری بیمه مرکزی دانست و افزود: نوگرایی و تغییر رویکرد سرمایه گذاری با توجه به شاخص هایی نظیر خسارت‌های پرداختی توسط صنعت بیمه یک ضرورت آشکار است.
مهندس بهزادپور با تشریح کیفیت و ترکیب سهام داری بیمه مرکزی در زمینه های گوناگون نظیر بازار سرمایه، بانک، ساختمان و نظایر آن خاطرنشان کرد: توجه به بازارهای اولیه می تواند شرایط مطلوب تری را برای بخش سرمایه‌گذاری فراهم کند.
وی در پایان با قدردانی از نگاه هدایتگر و حمایت محور اعضای شورای سرمایه گذاری بیمه مرکزی، برپایی منظم نشست ها را خواستار شد.
شایان ذکر است نشست یادشده با حضور رئیس کل بیمه مرکزی، دکتر حمید مهدوی _معاون توسعه مدیریت و منابع _ و اعضای شورای سرمایه گذاری نهاد ناظر صنعت بیمه برگزار شد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/s2dVfe