امروز جمعه، ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

تأکید معاون فناوری اطلاعات بانک اقتصاد نوین بر ضرورت ارائه سرویس مبتنی بر زمان در حوزه فناوری مالی

محمد صادقی، معاون فناوری اطلاعات بانک اقتصاد نوین ارائه سرویس مبتنی بر زمان را مهمترین اولویت حوزه فناوری‌های مالی در حال حاضر دانست.

به گزارش فراسو، معاون فناوری اطلاعات بانک اقتصاد نوین در مراسم  پانزدهمین سالگرد تاسیس مرکز فابا و نیز تشریح برنامه‌های هشتمین رویداد بزرگ فناوری‌های مالی در گفت و گو با فابانیوز درخصوص اولویت‌های اصلی حوزه فناوری مالی در شرایط حاضر اظهار داشت: مهم‌ترین اولویتی که ما باید مدنظرمان باشد ارائه سرویس مبتنی بر زمان است یعنی ما در هرزمانی بتوانیم بسته به نیازی که مشتریانی دارند و بازار مطالبه می‌کند خدمات خود را ارائه‌دهیم.

به گفته وی، تنوع سرویس‌ها باید در جهت بهبود وضعیت در حوزه فناوری‌های مالی ایجاد شود.

معاون فناوری اطلاعات بانک اقتصاد نوین با اشاره به اینکه در کشور ما با توجه به اینکه محدودیت‌های زیادی به واسطه تحریم‌ها به وجود آمده است، گفت: در این شرایط ما باید به یک شکلی خدمات ارائه دهیم که با شرایط عادی متفاوت است در این شرایط ارائه سرویس ما به مشتریان متفاوت خواهد بود.

صادقی با بیان اینکه باید ارائه تنوع سرویس‌ها در حوزه فناوری‌های مالی باید فراهم شود تصریح کرد: ما نباید در حوزه فناوری‌های مالی از استانداردهای دنیا دور شویم و در این حوزه استاندارهای دنیا فقط تکنولوژی نیست و ما باید در حوزه استاندارهای خدمات مالی و بانکی همگام با تکنولوژی روز دنیا قدم برداریم تا اگر گشایشی حاصل شد بتوانیم به راحتی و‌ در زودترین زمان ممکن با دنیا وارد تعامل شویم.

وی خاطرنشان کرد: سومین موضوعی که در حوزه فناوری مالی مورد لحاظ است این بوده که ما باید مواجهه درستی با بانکداری باز و فین‌تک ها داشته باشیم و قبول کنیم که فین‌تک‌ها و استارپ‌ها حضور دارند و ما باید قبول کنیم که در یک فضای بانکداری دیجیتال با فین‌تک‌ها و اکوسیستم‌ها کار کنیم و با کمک فین‌تک‌هایی که داریم اکوسیستم‌های درستی ایجاد کنیم و در این اکوسیستم‌ها نقش‌آفرینی درستی را بسته به رویکرد بانک‌ها طراحی و برنامه‌ریزی کنیم.

صادقی تاکید کرد: هر بانکی که قصد بقا دارد و نگاه به جلو دارد و ترندها را دنبال می‌کند باید مباحث جدید حوزه فناورهای مالی را مدنظر قرار دهد و براین اساس مشی خود را تبیین کند.

 

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/TGkpha