امروز شنبه، ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

خاندوزی: نهاد تنظیم‌گر مستقل در صنعت برق به سرعت تشکیل شود

وزیر امور اقتصادی و دارایی به اهمیت تعیین یک نهاد تنظیم‌گر مستقل در حوزه صنعت برق اشاره و تأکید کرد: در این رابطه لایحه‌ای تهیه شده بود که متأسفانه از طرف وزارت نیرو از مجلس پس گرفته شد تا روی آن بازنگری شود.

به گزارش فراسو، سیداحسان خاندوزی که در یکصد و دهمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی سخن می‌گفت، افزود: وزارت اقتصاد با استرداد لایحه نهاد مستقل تنظیم‌گر صنعت برق مخالف بود و عقیده داشت با اعمال برخی اصلاحات، این لایحه قابلیت تصویب و اجرا را دارد.

وی افزود: بخش زیادی از مشکلات ناشی از نبود نهاد تنظیم‌گری است که بتواند به‌صورت مستقل تصمیم‌گیری کند و از طرفی نتیجه قیمت‌گذاری‌ها را در بی‌انگیزگی بخش خصوصی در سطح سرمایه‌گذاری شاهد هستیم.

غلامحسین شافعی رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران نیز با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی قرار بود متناسب با وضعیت صنعت برق و دستور این نشست که به چالش‌های این حوزه مربوط می‌شد، وزیر نیرو نیز حضور پیدا می‌کرد، گفت: متأسفانه ایشان به دلیل هم‌زمانی نشست شورا با جلسه دیگری، نتوانستند در شورای گفت‌وگو حضور پیدا کنند.

شافعی همچنین به دیدار اعضای هیات رئیسه با رئیس‌جمهور و تأکید بر اجرای قانون مصوب مجلس مبنی بر حضور منظم اعضای شورای گفت‌وگو در این جلسه، اشاره کرد و گفت: اعضای شورا از طرف دولت در جلسات مشارکت فعالی ندارند و این موضوع مورد انتقاد بخش خصوصی است.

شافعی در ادامه به موضوع جلسه که رسیدگی به چالش‌های صنعت برق بود، اشاره کرد و افزود: متأسفانه هرسال با شرایط سخت‌تری در این حوزه مواجه و هرسال شاهد تکرار مشکلات هستیم. بخش خصوصی برای مقابله با این مشکلات راه‌حل دارد و به‌صورت مکتوب هم موضوعات را در اختیار دولت قرار داده است؛ اما تاکنون مورد توجه قرار نگرفته‌اند.

براین اساس، اعضای شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی ۱۵ روز به وزارت نیرو مهلت دادند تا اصلاحات موردنظر خود را در لایحه نهاد مستقل تنظیم‌گر صنعت برق اعمال کند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/dgtDm1