امروز یکشنبه، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

پایان اعتصاب کامیون‌داران کره‌جنوبی

کامیون‌داران اعتصابی در کره جنوبی با دولت به توافق رسیدند و به اعتصاب یک هفته‌ای پایان دادند که به فشار بر زنجیره‌های تامین جهانی افزود.

به گزارش فراسو، بر اساس بیانیه‌ای، رانندگان کامیون پس از موافقت با تمدید سیستم نرخ تعرفه بار که حداقل دستمزد را تضمین می‌کند، بلافاصله وظایف خود را از سر خواهند گرفت.

بر اساس این توافق، وزارت حمل‌ونقل، یارانه‌هایی را برای کاهش فشار بر افزایش هزینه‌های سوخت ارائه خواهد کرد. این اتحادیه خواستار تمدید سیستم نرخ حمل‌ونقل برای کمک به رانندگان برای مقابله با افزایش قیمت سوخت بود.

سیستم نرخ بار حمل‌ونقل ایمن در سال ۲۰۲۰ برای یک دوره سه ساله با هدف جلوگیری از اقدامات خطرناک رانندگی مانند اضافه بار و تضمین حداقل نرخ برای کامیون‌داران معرفی شد. این سیستم قرار بود امسال منقضی شود.

توافق با وزارت حمل و نقل عصر روز سه‌شنبه (۱۴ ژوئن) حاصل شد. این اعتصاب که از ۷ ژوئن آغاز شد و صنایع را در بحبوحه ترس از هزینه‌های بالاتر و تحولات گسترده‌تر در زنجیره‌های تامین جهانی پس از قرنطینه کووید-۱۹ در چین و تهاجم روسیه به اوکراین تحت تأثیر قرار داد.

وزارت تجارت، صنعت و انرژی این هفته تخمین زد که صنایع کلیدی شاهد اختلالات تولید به ارزش حدود ۱.۷ میلیارد دلار سنگاپوربوده‌اند.

تحویل خودروها، محصولات پتروشیمی، فولاد و مواد برای تراشه‌های نیمه‌رسانا به حالت تعلیق درآمده یا به تعویق افتاده است و نگرانی‌ها از این که اعتصاب طولانی‌مدت باعث تعطیلی بیشتر تولید شود و حتی امنیت انرژی کشور را به خطر بیندازد، افزایش یافت.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/xbTKKe