امروز شنبه، ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

یک محموله ۴۳۷ تنی وارداتی در بندر شهید رجایی تخلیه شد

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: یک نگله سنگین وارداتی با وزن ۴۳۷ تن در منطقه وی‍ژه اقتصادی بندر شهید رجایی تخلیه شد.

به گزارش فراسو؛ منصور خرمشکوه روز یکشنبه درباره تخلیه یک نگله سنگین (نگله واحد شمارش کالا) در بندر شهید رجایی اظهارداشت: این محموله وارداتی با وزن ۴۳۷ تن و به طول ۳۲.۳ متر، ۵.۴ متر ارتفاع و با ۴.۱ متر عرض از یکی از کشورها بارگیری و در بندر شهید رجایی تخلیه شد.

وی با اشاره به مراحل عملیات جابه‌جایی این محموله گفت: این نگله با استفاده از یک دستگاه جرثقیل ۱۲۰۰ تنی با به کارگیری ۲۵ نیروی انسانی و با رعایت کامل کارگوپلن (نقشه چیدمان کالا در زمان تخلیه و بارگیری) به صورت استاندارد و کاملا ایمن در مدت زمان هشت ساعت از روی کشتی تخلیه شد.

به گفته معاون امور بندی و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، این محموله بر روی کشنده‌های بوژی که از قبل بر روی اسکله مستقر شده بود، قرار گرفته و پس از مهاربندی کامل آن بر روی کشنده، با رعایت کامل الزامات ایمنی، عملیات انتقال به محوطه های بندری انجام پذیرفت.

خرمشکوه خاطرنشان کرد: این محموله‌ پروژه‌ای که به عنوان کالاهای سرمایه‌ای قلمداد می‌شود، پس از تخلیه و یا بارگیری و انجام مراحل تشریفات بندری و گمرکی به مقاصد مورد نظر انتقال می یابد.

“نگله” کلمه‌ای است ظاهراً هندی که در بنادر و گمرکات جنوب بسیار متداول است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/LZJC4Q