امروز شنبه، ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

فروش ۱۵ میلیارد تومانی در دو روز نمایشگاه مجازی کتاب

رئیس نمایشگاه مجازی کتاب تهران از فروش ۱۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان کتاب در ۲۲۰ هزار نسخه و ۴۱ هزار بسته در دو روز گذشته خبر داد.

به گزارش فراسو، علی رمضانی در حاشیه بازدید از روند ارسال بسته های کتاب در باجه های پستی در گفتگو با  خبرگزاری صدا و سیما افزود: در دو روز گذشته ، ۲۵ هزار بسته از سوی ناشران تحویل پست شده که دیروز و امروز دو هزار و ۵۰۰ بسته تحویل مردم داده شده است .
رمضانی از ناشران خواست هر چه سریعتر بسته ها را در پاکت های استانداردی که تهیه شده است به پست برسانند .
مدیر عامل خانه کتاب و ادبیات ایران افزود : ناشران از زمانی که سفارش ها را در صفحات خود مشاهده می کنند ۲۴ ساعت فرصت دارند تا کتاب ها را بعد از بسته بندی تحویل پست دهند و بر اساس گزارش مسئولان شرکت ملی پست ، امسال از روز اول بسته ها با تراکم بالایی تحویل داده شده است و ما در نمایشگاه سال گذشته در روزهای اول و دوم این تراکم را نداشتیم .
آقای رمضانی گفت : ناشران حتما این زمان ۲۴ ساعته را رعایت کنند و شرکت ملی پست هم قول داده است میانگین ۳/۵ روزه مرسولات را به دست مردم برساند که حتی وعده داده اند این زمان کاهش هم پیدا کند .
رئیس دومین دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفت : در این دوره از نمایشگاه کتاب های داخلی با تخفیف ۲۰ درصدی و خارجی با تخفیف ۳۰ درصدی ارزی به مخاطبان ارائه می شود و ارسال بسته ها برای مخاطب نهایی و خریداران رایگان است و بخشی از هزینه را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، شرکت ملی پست ایران و حامیان مالی پرداخت کردند و هزینه پست در بسته های بالای ۲ کیلوگرمی توسط ناشران تامین می شود و این هزینه برای بسته های کمتر از دو کیلوگرم با فاکتور ۵۰ هزار تومان برای ناشران هم رایگان است .

رمضانی افزود : در این نمایشگاه ۲۰۰ هزار عنوان کتاب ارائه می شود که ما به تمام نقاط شهری و روستایی ارسال می کنیم
مدیر عامل خانه کتاب و ادبیات ایران در مورد کسب و کار کتابفروشی ها خرد گفت : کتاب فروشی هایی که به صورت سنتی فعالیت می کنند می توانند در طرح های فصلی ، وضع خودشان را ارتقاء دهند اما درخواست ما از این کتاب فروشی ها این است که خودشان را با کسب و کارهای نوین همانند ناشران وفق دهند .

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/RT3TgQ