امروز چهارشنبه، ۲ خرداد ۱۴۰۳

کشف سویه جدید در قبرس/ افزایش موارد ابتلا در آمریکا

همزمان با افزایش نگرانی ها درباره شیوع اومیکرون در سطح جهان، سویه جدیدی از ویروس کرونا در قبرس شناسایی شده است.

به گزارش فراسو، ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان در حال افزایش است و طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی، در طول یک هفته گذشته، ۷۰ درصد افزایش در موارد ابتلا به کووید-۱۹ وجود داشته است.

به گزارش «اِن پی آر»، با وجود افزایش مبتلایان به کرونا، بسیاری از کشور‌ها اقدام به اعمال محدودیت‌های جدید کرده اند.

سویه اومیکرون در حال ایجاد بحران سراسر آمریکاست و این کشور همچنان به ثبت رکورد‌های هشدار دهنده در زمینه تعداد مبتلایان به صورت روزانه ادامه می‌دهد.

بر اساس داده‌های منتشر شده، آمریکا روز شنبه بیش از ۴۶۶ هزار مورد جدید ابتلا به کرونا را گزارش داده و مجموع موارد ابتلا در این کشور به نزدیک به ۶۱ میلیون نفر رسید. آمریکا در تاریخ سوم ژانویه رکورد بی سابقه یک میلیون و ۸۱ هزار و ۲۱۱ نفر در یک روز را ثبت کرد.

سویه اومیکرون که برای اولین بار در نوامبر ۲۰۲۱ در آفریقای جنوبی کشف شد، همچنین باعث افزایش رکورد در تعداد موارد مبتلایان در بیمارستان‌های آمریکا شده است.

خبرگزاری رویترز روز شنبه گزارش داد که بستری مبتلایان کرونا در بیمارستان از اواخر دسامبر سال گذشته به طور پیوسته در حال افزایش است و مقامات بهداشتی هشدار داده اند که تعداد زیاد موارد ناشی از سویه اومیکرون بر بیمارستان‌ها فشار وارد می‌کند.

آمریکا در هفته گذشته میانگین ۶۰۰ هزار مورد ابتلا در روز را ثبت کرده است.

مقامات بهداشتی چین روز یکشنبه اعلام کردند که در ۸ ژانویه ۱۶۵ مورد تایید شده ابتلا به ویروس کرونا شناسایی شده است که در مقایسه با آمار روز گذشته، یعنی ۱۵۹ مورد، افزایش داشته است.

بر اساس گزارش ها، بسیاری از این ابتلا‌ها به صورت محلی صورت گرفته است، به این معنا که افراد ناقل از کشور‌های دیگر وارد چین نشده اند.

بیشتر موارد جدید ابتلای محلی مربوط به استان‌های هنان و شانشی بود.

شناسایی سویه جدید در قبرس
بلومبرگ روز شنبه گزارش داد که یک محقق در قبرس سویه‌ای از ویروس کرونا را کشف کرده است که ترکیبی از سویه دلتا و اومیکرون است.

بلومبرگ گفت، «لئوندیوس کاستریکیس»، استاد علوم زیست شناسی در دانشگاه قبرس، این سویه را «دلتاکرون» نامید، زیرا دارای مشخصات ژنتیکی شبیه به امیکرون در ژنوم‌های دلتاست.

بر اساس این گزارش، کاستریکیس و گروهش تاکنون ۲۵ مورد ابتلا به این سویه را شناسایی کرده اند. به گفته آنها، هنوز بسیار زود است که گفته شود موارد بیشتری از این سویه وجود دارد و یا این سویه چه تأثیراتی می‌تواند داشته باشد.

کاستریکیس روز جمعه در مصاحبه‌ای گفت «ما در آینده خواهیم دید که آیا این سویه مسری‌تر است یا بر دو سویه غالب، دلتا و اومیکرون غالب خواهد شد.»

 

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/R7FmuA