امروز یکشنبه، ۶ خرداد ۱۴۰۳

افزایش ۳۰ درصدی دسترسی به منابع مالی با اجرای درست طرح زنجیره تامین مالی

وزیر صمت با بیان اینکه هم بانک‌ها و هم واحدهای تولیدی از این تفاهم‌نامه منتفع می‌شوند، گفت: برآورد من این است که با اجرای درست طرح زنجیره تامین مالی حداقل ۳۰ درصد دسترسی‌ به منابع مالی افزایش می‌یابد.

به گزارش فراسو، «سید رضا فاطمی امین» وزیر صنعت معدن تجارت صبح امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه با بانک‌های عامل طرح تامین مالی زنجیره‌ای با اشاره به فواید اجرای این طرح، اظهار کرد: در این سازوکار هم بانک‌ها متنفع می‌شوند هم بنگاه‌های تولیدی. طرح اطمینانی برای بانک‌ها بوجود می‌آورد که آیا واقعا معامله‌ای صورت می‌گیرد یا نه و بازگشت پذیری منابع را برای بانک‌ها تسهیل می‌کند و فاکتورهای صوری را کاملا از بین می‌برد.

وی اجرای این تفاهم‌نامه را کاری موثر در فضای تامین مالی کشور خواند و گفت: اگر بتوانیم این کار را به خوبی انجام بدهیم برآورد من این است که حداقل ۳۰ درصد دسترسی به منابع مالی افزایش می‌یابد؛ یعنی به عبارتی با همین منابع موجود ۳۰ درصد بیشتر می‌توانیم تامین مالی کنیم که البته این موضوع برای زمانی است که این طرح بالغ و به خوبی اجرا شود.

وی با بیان اینکه طرح زنجیره تامین مالی با ۷ بانک شروع می‌شود، تاکید کرد: این طرح به عنوان یک نمونه خوب از یک کار مشترک و هماهنگ محسوب می‌شود و این کار بزرگ در حوزه تامین مالی هم به مدیریت نظام بانکی وهم به بخش تولید کمک می‌کند.

وزیر صمت در ادامه گفت: البته امروز دو کار آغاز می‌شود، یکی تامین مالی است و کار دیگر صدور صورت حساب الکترونیکی است که وقتی تسهیلات داده شود به جای اینکه بانک‌ها فاکتورهای کاغذی را طلب کنند که احتمال سوء استفاده از آن وجود دارد فاکتور الکترونیکی اخذ می‌شود و این کار به شفاف شدن زنجیره تامین مالی بسیار کمک می‌کند.

فاطمی امین اظهار کرد: با تامین مالی زنجیره‌ای بسیاری از مشکلات در سال حمایت از تولید حل خواهد شد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/HhXJgZ