امروز یکشنبه، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

افزایش چند برابری ابتلا به کرونا در اروپا و آمریکا

گزارش‎ها نشان می‎دهند که موارد ابتلا به کرونا در میان کشورهای اروپایی و آمریکا شاهد افزایش بی سابقه‎ای بوده است.

به گزارش فراسو، «کارل نهامر»، صدراعظم اتریش، می‎گوید که آزمایش تشخیصی کرونا وی مثبت شده است.

وی می‎گوید که در قرنطینه است و علائمی از خود نشان نمی‌دهد.

به گزارش «سوییس اینفو»، صدراعظم اتریش اعلام کرد که به دلیل تماس با یکی از اعضای تیم امنیتی این کشور به کرونا مبتلا شده است.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‎های آمریکا، اعلام کرد که نرخ بستری شدن در بین کودکان آمریکایی به دلیل ابتلا به کرونا در حال افزایش است، به طوری که طبق داده‌ها به طور متوسط ۴.۳ کودک زیر ۵ سال به ازای هر ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا در هفته منتهی به اول ژانویه بستری شده‎اند؛ این نرخ برای هفته گذشته ۲.۶ کودک بوده است.

این نشان دهنده افزایش ۴۸ درصدی نرخ ابتلا به کرونا در مقایسه با نرخ هفته منتهی به ۴ دسامبر است و بیشترین افزایش در میزان بستری شدن در بیمارستان در این گروه سنی در طول دوره همه گیری کروناست.

وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا، گزارش داده که پذیرش‌های جدید در بیمارستان برای افراد زیر ۱۸ سال مبتلا به کووید-۱۹ تأیید شده در حال حاضر در سطح بالا و به طور متوسط روزانه ۷۹۷ نفر است.

همچنین انگلیس نیز به طور روزانه شاهد افزایش مبتلایان به ویروس کووید-۱۹ است.

فرماندهی نیرو‌های مسلح انگلیس، ۲۰۰ پرسنل را به بیمارستان‌های سازمان بهداشت ملی انگلیس در سراسر لندن اعزام کرده تا کمبود کارکنان را جبران کند.

به گفته مقام‎های وزارت دفاع انگلیس، ۴۰ پزشک نظامی و ۱۶۰ پرسنل وظیفه عمومی برای سه هفته آینده در اختیار این نهاد‌ها قرار گرفته است.

به دلیل گسترش سویه اومیکرون در انگلیس و به ویژه در لندن، بیمارستان‌های این شهر به شدت از نبود کارکنان آسیب دیده‌اند و هزاران نفر از این افراد بیمار و یا در قرنطینه قرار دارند.

بر اساس آخرین آمارها، حدود ۳۹ هزار نفر از این افراد در مشاغل خود حاضر نیستند.

آمارها نشان می‎دهند که حدود ۴ هزار نفر در بیمارستان‌های لندن به دلیل ابتلا به کرونا بستری هستند؛ و این در حالی است که این میزان در اوایل ماه دسامبر هزار و ۱۰۰ نفر بوده است.

کشور‌های اروپایی در تلاشند تا سیستم‌های بهداشتی را که به دلیل کمبود کارکنان تحت فشار قرار گرفته‌اند، تقویت کنند که عامل آن سویه جدید و بسیار قابل انتقال ویروس کرونای اومیکرون است که موجی از مبتلایان را در سراسر این قاره به همراه داشته است.

سازمان بهداشت جهانی به تازگی اعلام کرد که طی هفته گذشته رکورد ۹.۵ میلیون مورد ابتلا به کووید-۱۹ در سراسر جهان ثبت شده است که در مقایسه با دوره ۷ روزه قبلی ۷۱ درصد افزایش داشته است.

با این حال، تعداد مرگ و میر‌های ثبت شده هفتگی کاهش یافته است.

وضعیت در فرانسه نیز شکننده است و این کشور اخیرا بیش از ۳۳۲ هزار مورد ابتلای روزانه به ویروس را اعلام کرده بود که بالاترین تعداد مبتلایان تایید شده در میان کشور‌های اروپایی در یک روز است.

ایتالیا نیز با ثبت ۲۱۹ هزار مورد روزانه مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا رکورد جدیدی را ثبت کرده است.

مقام‎های این کشور معتقدند که به اوج این افزایش هنوز دو تا سه هفته باقی مانده است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/tM3wA9