امروز جمعه، ۴ خرداد ۱۴۰۳

ارزیابی مطلوب نمایندۀ بندرلنگه از ارتقاء کیفیت خدمات سازمان تامین اجتماعی

حاج احمد جباری، نماینده مردم شریف بندرلنگه، بستک و پارسیان در دیدار با مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان، بر اهمیت تعمیم و گسترش پوشش بیمه ای در استان تاکید کرد و ارتقاء کیفیت خدمات سازمان تامین اجتماعی را مطلوب ارزیابی کرد.

به گزارش فراسو به نقل از روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، احمد جباری، نماینده مردم شریف بندرلنگه، بستک و پارسیان در نشست با مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان، ضمن ابراز قدردانی تلاشها و پیگیریهای مجموعه اداره کل تامین اجتماعی استان با اشاره به طرح بیمه فرگیر خانواده ایرانی  اظهار داشت: « بسط و گسترش پوشش بیمه های اجتماعی  به همه آحاد جامعه استان بسیار ضروری است و ابداع این طرح توسط سازمان تامین اجتماعی اقدامی مثبت و پسندیده است.»

وی افزود: ارتقاء کیفیت خدمت رسانی که در سازمان تامین اجتماعی با رویکرد توسعه خدمات غیر حضوری در حال اجراست مطلوب و ارزشمند است و امید است روز به روز  بر دامنه آن افزوده شود.

عباس اکبری، مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان در این دیدار  به تشریح عملکرد مجموعه تامین اجتماعی استان طی سالجاری  پرداخت و اظهار داشت:  در حال حاضر، ۹۸۳ هزار و ۹۰۰ نفر تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند که ۵۵درصد از جمعیت کل استان را در بر می گیرد و ۶۷ هزار و ۶۱۸ نفر مستمری بگیر اصلی و تبعی از خدمات این سازمان بیمه گر بهره مند شده اند که ۵۷ هزار و ۲۴ نفر مستمری بگیر اصلی و مابقی افراد تحت تکفل آنها  هستند . همچنین در حال حاضر دو هزار و ۶۶۵  نفر بعنوان مقرری بگیران بیکاری تحت پوشش بوده و ماهانه مقرری بیکاری دریافت میکنند.

اکبری گفت : سازمان تامین اجتماعی در اجرای اصل ۲۹ قانون اساسی  و به منظور گسترش هرچه بیشتر عدالت اجتماعی و  تعمیم پوشش بیمه ای به هم میهنان  با ابداع  « طرح بیمه فراگیرخانواده ایرانی » و در چارچوب  حمایت‌های بیمه ای و اجتماعی «قانون بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد» بیمه زنان خانه دار و دختران مجرد و همچنین بیمه دانشجویی را جهت بهره مندی حداکثری اقشار ی که تا بحال از شمول حمایتهای سازمان تامین اجتماعی به دور مانده بودند ، عرضه نموده است .

وی از جمله ویژگیهای خاص بیمه زنان خانه دار و دانشجویی را  امکان انتخاب نرخ  مبنای حق بیمه و دستمزد مبنای کسر حق بیمه  برشمرد  و افزود از دیگر مزایای این طرح تقبل پرداخت ۲درصد از نرخ حق بیمه توسط دولت می باشد.

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان نکته قابل توجه در نحوه ارائه این خدمات را غیر حضوری بودن آنها خواند و افزود کلیه افراد بدون مراجعه به شعب تامین اجتماعی و فقط با ثبت نام و ورود به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی به آدرس اینترنتی   www.es.tamin.ir   می توانند نسبت به انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه اقدام نمایند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/FpEamE