امروز سه شنبه، ۱ خرداد ۱۴۰۳

شکست تاریخی محافظه کاران در انگلیس/هشدار به «بوریس جانسون»

کارشناسان سیاسی در انگلیس معتقدند که نتایج انتخابات میان دوراه‌ای این کشور زنگ خطری برای بوریس جانسون و حزب محافظه کار است.

به گزارش فراسو، رسانه‎های انگلیس می‎گویند که جمعه شب به «بوریس جانسون»، نخست وزیر انگلیس گفته شد که طی ۶ ماه آینده دولت خود را به مسیر خود بازگرداند.

نمایندگان حزب محافظه کار به «جانسون» در مورد تبعات شکست تاریخی در انتخابات میان‌ دوره‌ای در «شراپ شایر» هشدار دادند.

به گزارش «دیلی میل»، در یکی از بزرگ‌ترین نوسانات انتخابات میان‌ دوره‌ای در تاریخ انگلیس، لیبرال دموکرات‌ها اکثریت حزب محافظه‌ کار را در حوزه انتخابیه شمال «شراپ‌ شایر» شکست داده و با ۵ هزار و ۹۲۵ رای پیروز شدند.

نتیجه قاطعی که «هلن مورگان» را به پیروزی رساند، توسط «سر جان کورتیس»، کارشناس نظرسنجی به عنوان یک «زلزله سیاسی» با اندازه ۸.۵ از ۱۰ در مقیاس ریشتر توصیف شد.

این شکست اتهامات و پرسش‌های تازه‎ای را در مورد اختیارات نخست‌ وزیر انگلیس به راه انداخت و نمایندگان محافظه‌کار از او خواستند فورا اقدامات لازم را در این رابطه انجام دهد.

برخی از منتقدان «جانسون» حتی سعی کردند از نتیجه استفاده کنند و نشان دهند که نخست وزیر انگلیس در حال سپری کردن آخرین فرصت‎های خود است.

چند تن از نمایندگان مجلس انگلیس، گفته‎اند که نخست وزیر این کشور حدود ۶ ماه فرصت دارد تا پیش از انتخابات محلی حساس در ماه می‌ به مسیر خود بازگردد.

یک نماینده حزب محافظه کار انگلیس می‎گوید «جانسون مدتی برای بازسازی فرصت دارد، اما باید تا بهار این کار را انجام دهد؛ او نباید در انتخابات محلی شکست بخورد.»

به گفته کارشناسان، نتایج انتخابات میان دوراه‌ای انگلیس زنگ خطری برای «بوریس جانسون» و حزب محافظه کار انگلیس به شمار می‌رود.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/WBSGN2