امروز چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

آسمان پایتخت فردا بارانی است

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش فراسو، کبری رفیعی، در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوایی کشور گفت: امروز برای استان‌های شمال غرب، غرب، جنوب غرب، ارتفاعات، دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمالی بارش باران، وزش باد‌های شدید و موقتی و گاهی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.
وی ضمن اشاره به اینکه امروز در ارتفاعات  و دامنه‌های البرز مرکزی انتظار بارش پراکنده را داریم، افزود: فردا شنبه همین شرایط در غرب، جنوب غرب، مناطقی از مرکز کشور، دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البزر نظیر تهران، قزوین و البزر ادامه پیدا می‌کند.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه استان زنجان هم با بارش مواجه است، ادامه داد: در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شمال بوشهر، جنوب آذربایجان‌های شرقی و غربی و اردبیل بارش پراکنده رخ می‌دهد.

رفیعی با اشاره به اینکه روز یکشنبه ادامه بارش‌ها برای جنوب غرب کشور، دامنه‌های زاگرس و ارتفاعات زاگرس مرکزی پیش‌بینی می‌شود، افزود: این بارش‌ها گاهی با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی همراه هستند و طی این روز در بخش‌هایی از مرکز، شرق و شمال شرق کشور شاهد بارش‌های خفیف هستیم.

وی ضمن بیان اینکه طی ۵ روز آینده این بارش‌ها در مناطق سردسیر و ارتفاعات به شکل برف رخ می‌دهند، اظهار کرد: با توجه به وزش باد شدید احتمال کولاک برف در این مناطق وجود دارد.

این کارشناس سازمان هواشناسی  ضمن اشاره به اینکه آب‌های خلج فارس به ویژه شمال آن از امروز تا روز یکشنبه مواج و متلاطم هستند، عنوان کرد: آلودگی هوا در برخی از شهر‌های صنعتی و پرجمعیت همچنان تداوم دارد.

رفیعی  در خصوص آخرین وضعیت جوی تهران توضیح داد: آسمان تهران امروز نیمه ابری است و به تدریج ابری می‌شود و غبار محلی دارد و در ساعات شب بارش پراکنده در این منطقه آغاز می‌شود و فردا هم آسمان پایتخت بارانی می‌شود و حداقل دما ۲ درجه و حداکثر دمای آن ۱۱ درجه پیش‌بینی شده است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/Um5SWp