به گزارش فراسو، بیمه رازی در سال ۱۴۰۳ با ارائه طرح بانک بیمه همای رازی، قدم بزرگی را برای ارائه طرحهای جدید در رشته بیمههای زندگی برداشت.
این شرکت با اجرای طرح «همای بیمه رازی» در رشته بیمههای زندگی، موفق به افزایش چشمگیر در حق بیمه تولیدی خود شد. این طرح، که از خرداد ماه سال جاری اجرا شد، تأثیر قابل توجهی در افزایش سهم بیمه رازی در بازار بیمههای عمر و سرمایهگذاری داشته است.
بر اساس آمارهای موجود، حق بیمه تولیدی بیمه رازی در رشته عمر و سرمایهگذاری، نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشته است. در پایان اردیبهشت سال ۱۴۰۲، حق بیمه تولیدی این شرکت برابر با ۲۰۱.۱۸۸ میلیون ریال بود، در حالی که این میزان تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۳ به ۳۹۹.۰۰۴ میلیون ریال رسید که نشاندهنده ۹۸ درصد رشد است.
تأثیر اجرای طرح همای بیمه رازی
اما آمارها نشان میدهد که حق بیمه تولیدی این شرکت در پایان مهر ماه با رشدی چند برابری مواجه شده که این رشد چند برابری، به اجرای طرح بانکبیمه همای رازی برمیگردد.
حق بیمه تولیدی بیمه رازی در رشته عمر و سرمایهگذاری تا پایان مهر ماه ۱۴۰۲ تنها ۱.۰۳۹.۹۰۵ میلیون ریال بود. اما این رقم در سال ۱۴۰۳، به ۶.۴۶۰.۳۵۶ میلیون ریال افزایش یافته که رشدی ۵۲۱ درصدی را نشان میدهد. از این میزان، سهم طرح همای رازی برابر با ۴.۹۷۸.۱۶۵ میلیون ریال بوده که سهم قابل توجهی از این رشد را به خود اختصاص داده است.
یکی از نکات قابل توجه در تحلیل عملکرد بیمه رازی در رشته بیمههای زندگی، بررسی میزان رشد حق بیمه تولیدی در دوره اجرای طرح همای رازی است. در فاصله خرداد تا مهر ۱۴۰۲، حق بیمه تولیدی بیمه رازی در رشته عمر و سرمایهگذاری برابر با ۸۳۸.۷۱۷ میلیون ریال بود. اما در مدت مشابه سال ۱۴۰۳، این میزان به ۶.۶۱۳.۵۱ میلیون ریال رسید که بیانگر رشدی ۶۲۳ در تولید حق بیمه رشته زندگی است.
این آمارها نشان میدهد که طرح همای رازی نه تنها در افزایش سهم بیمه رازی در بازار بیمههای زندگی نقش قابلتوجهی داشته، بلکه باعث رشد سریعتر حق بیمههای تولیدی این شرکت نسبت به سایر بیمهنامههای این رشته شده است. در حالی که رشد حق بیمه تولیدی از محل سایر بیمهنامههای رشته زندگی در همین بازه زمانی برابر با ۲۹ درصد بوده، رشد ۶۲۳ درصدی حق بیمه تولیدی حاصل از طرح همای رازی بر موفقیت و استقبال بالای این طرح از سوی مشتریان تاکید دارد.
این دستاورد نشاندهنده استراتژی موفق بیمه رازی در توسعه بیمههای زندگی و سرمایهگذاری است و میتواند الگویی موفق برای دیگر شرکتهای بیمه در ایران نیز باشد.