امروز دوشنبه، 17 آذر 1404

کاهش زمان رسیدگی به شکایت‌های بیمه شدگان به کمتر از 7 روز 

مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بیمه سلامت ایران گفت: زمان رسیدگی به شکایت‌های بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت ایران با تلاش‌های انجام شده همکاران ما، به کمتر از هفت روز رسیده است و نتیجه نیز پس از رسیدگی اعلام می‌شود.

به گزارش فراسو به نقل از مرکز روابط عمومی و امور مشتریان سازمان بیمه سلامت ایران، امیر خلیفه در نشست تخصصی ارزیابی تکالیف سازمان بیمه سلامت ایران در برنامه هفتم توسعه ضمن تبریک روز دانشجو افزود: دفتر مدیریت عملکرد سازمان بیمه سلامت ایران در سه گروه شامل ارزیابی عملکرد، بازرسی و پاسخگویی و رسیدگی به شکایات انجام وظیفه می‌کند؛ در حوزه پاسخگویی به شکایات، اقدامات خوبی در سال جاری انجام شده است. یکی از مشکلات، میزان شکایت‌هایی بود که در سامانه شکایات ارجاع می‌شد، در حالی‌که عموم این موارد، شکایت نبوده و در واقع درخواست بوده و جنبه رسیدگی داشت.
وی ادامه داد: پس از ثبت گزینه درخواست در سامانه شکایات و با اعمال تغییراتی، بیمه شدگان می‌توانند درخواست خود را در سامانه ثبت کرده و تفاوت درخواست با شکایت مشخص شد. در سامانه فوآد نیز مواردی که از وزارت بهداشت ارجاع می‌شود، پیگیری شده و نتایج آن اعلام می‌شود.
خلیفه بیان کرد: در گروه بازرسی نیز ۴ استان در سال جاری مورد بررسی قرار گرفته که این بازرسی‌ها با نگاه اصلاحی انجام شده است. همچنین مواردی که به گروه بازرسی ارجاع می‌شود نیز به موقع پیگیری می‌شود. مدیران سازمان بیمه سلامت ایران نیز در این زمینه همکاری لازم را دارند.
مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در حوزه ارزیابی عملکرد، با رشد ۵.۹ درصدی امتیاز سازمان بیمه سلامت ایران در سال ۱۴۰۳ به نسبت سال ۱۴۰۲ مواجه بودیم. در ۹ محور شاخص‌های عمومی، سازمان بیمه سلامت ایران توانست ۶۰۶ امتیاز، در ۱۲ شاخص اختصاصی نیز ۷۱۲ امتیاز کسب کند. سازمان بیمه سلامت ایران در مجموع شاخص‌های عمومی در دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رتبه دوم و در شاخص‌های اختصاصی، رتبه اول را کسب کرد و همچنین در مجموع رتبه دوم سازمان‌های تابعه وزارت بهداشت را به دست آوردیم.
وی افزود: در سطح استان‌ها نیز پیشرفت‌های خوبی داشتیم؛ به طور مثال اداره کل بیمه سلامت استان چهارمحال و بختیاری، رتبه نخست دستگاه‌ها را کسب کرد. در گروه سلامت و رفاه اجتماعی، استان زنجان، استان چهارمحال و بختیاری و استان گیلان رتبه نخست را کسب کردند. همچنین استان‌های خراسان جنوبی، خوزستان، همدان و کردستان نیز رتبه دوم گروه سلامت و رفاه اجتماعی را به دست آوردند. اداره کل‌های بیمه سلامت در سایر استان‌ها نیز به صورت موردی و موضوعی مورد تقدیر قرار گرفته‌اند.
خلیفه گفت: در زمینه فرهنگ سازمانی نیز تلاش‌هایی با همکاری واحدهای مختلف در سازمان بیمه سلامت ایران انجام شده و امیدواریم ابلاغ و اجرایی شود.