به گزارش فراسو به نقل ازدفتر ارتباطات و امور بینالملل شرکت ملی پست، حسن زارعی مدیرکل پست استان مرکزی، تمرکز بر کیفیت خدمات، رضایت مشتریان و حرکت هدفمند بهسوی تحول دیجیتال را از مهمترین عوامل دستیابی به این موفقیت عنوان کرد.
وی با اشاره به رویکرد مشتریمحور این ادارهکل افزود: ارتقای کیفیت خدمات از نگاه مردم، اجرای پرداخت مبتنی بر عملکرد برای افزایش انگیزه کارکنان و اجرای برنامههای اصلاحی متناسب با نیازهای جامعه، نقش مؤثری در کسب این رتبه داشته است. همچنین بهبود فرآیندها در واحدهای اجرایی، ستادی و پشتیبانی از دیگر محورهای اثرگذار در این موفقیت بوده است.
زارعی در تشریح اقدامات انجامشده در راستای همسویی با اقتصاد دیجیتال گفت: راهاندازی سامانههای هوشمند پیگیری مرسولات، توسعه داشبوردهای مدیریتی، اطلاعرسانی سریع و آموزش کارکنان در حوزه فناوریهای نوین از جمله اقدامات مهم این ادارهکل بوده است. تجهیز تمامی موزعین شهری و روستایی به گوشی تلفن همراه و انجام تمامی دریافتهای مالی و کرایههای پستی بهصورت برخط نیز گام مهمی در هوشمندسازی خدمات پستی به شمار میرود.
وی همچنین از نصب صندوقهای هوشمند (لاکر) در دو نقطه از شهر اراک خبر داد و افزود: امضای تفاهمنامه با شرکتهای دانشبنیان در حوزه فناوری اطلاعات و توسعه تجارت الکترونیک، از دیگر اقدامات شاخص پست استان مرکزی در مسیر تحول دیجیتال است که موجب تسریع و بهبود کیفیت ارائه خدمات متناسب با نیاز جامعه هدف شده است.
مدیرکل پست استان مرکزی با اشاره به پیشرفت پروژه ملی جینف (GNAF) در استان گفت: این پروژه با برگزاری جلسات متعدد در سطوح استانداری، فرمانداریها، شهرداریها، بخشداریها و دهیاریها در مسیر توسعه قرار دارد. تاکنون عملکرد استان در حوزه ژئوکد شهری به ۹۰ درصد و در حوزه روستایی به ۷۵ درصد رسیده است. همچنین نصب پلاک هوشمند در بیش از ۳۰ روستا و ۸ شهر انجام شده و مذاکراتی با شهرداریها برای استعلام برخط اطلاعات مکانی در حال انجام است.
زارعی اطلاعرسانی مؤثر را یکی دیگر از عوامل موفقیت این ادارهکل دانست و گفت: برگزاری جلسات منظم، انتشار خبرنامههای داخلی، اجرای کارگاههای آموزشی و بهرهگیری از پیامکها و پیامهای درونبرنامهای موجب افزایش آگاهی کارکنان از سیاستها و برنامههای شرکت شده است.
وی در پایان تأکید کرد: حفظ و ارتقای جایگاه پست استان مرکزی در ارزیابیهای آتی، مستلزم تمرکز بر نوآوری، توسعه خدمات مشتری، استفاده از فناوریهای نوین، افزایش رضایتمندی مخاطبان و تقویت انضباط مالی و اداری است. در همین راستا، اعتمادسازی، انگیزهدهی به تیمهای کاری و آموزشهای مستمر کارکنان در دستور کار این ادارهکل قرار دارد.
فراسو خبر پایگاه خبری تحلیلی فراسو خبر