امروز سه شنبه، 25 آذر 1404

تمركز بر رضایت مشتری و جذب بازار، عامل موفقیت پست استان مركزی

اداره‌کل پست استان مرکزی در نخستین نظام سنجش داده‌محور شرکت ملی پست، موفق به کسب رتبه سوم در کارنامه عملکرد شش‌ماهه نخست سال ۱۴۰۴ در میان واحدهای اجرایی استان‌ها و مناطق کشور شد.  

به گزارش فراسو به نقل ازدفتر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت ملی پست، حسن زارعی مدیرکل پست استان مرکزی، تمرکز بر کیفیت خدمات، رضایت مشتریان و حرکت هدفمند به‌سوی تحول دیجیتال را از مهم‌ترین عوامل دستیابی به این موفقیت عنوان کرد.  

وی با اشاره به رویکرد مشتری‌محور این اداره‌کل افزود: ارتقای کیفیت خدمات از نگاه مردم، اجرای پرداخت مبتنی بر عملکرد برای افزایش انگیزه کارکنان و اجرای برنامه‌های اصلاحی متناسب با نیازهای جامعه، نقش مؤثری در کسب این رتبه داشته است. همچنین بهبود فرآیندها در واحدهای اجرایی، ستادی و پشتیبانی از دیگر محورهای اثرگذار در این موفقیت بوده است.  

زارعی در تشریح اقدامات انجام‌شده در راستای همسویی با اقتصاد دیجیتال گفت: راه‌اندازی سامانه‌های هوشمند پیگیری مرسولات، توسعه داشبوردهای مدیریتی، اطلاع‌رسانی سریع و آموزش کارکنان در حوزه فناوری‌های نوین از جمله اقدامات مهم این اداره‌کل بوده است. تجهیز تمامی موزعین شهری و روستایی به گوشی تلفن همراه و انجام تمامی دریافت‌های مالی و کرایه‌های پستی به‌صورت برخط نیز گام مهمی در هوشمندسازی خدمات پستی به شمار می‌رود.  

وی همچنین از نصب صندوق‌های هوشمند (لاکر) در دو نقطه از شهر اراک خبر داد و افزود: امضای تفاهم‌نامه با شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه فناوری اطلاعات و توسعه تجارت الکترونیک، از دیگر اقدامات شاخص پست استان مرکزی در مسیر تحول دیجیتال است که موجب تسریع و بهبود کیفیت ارائه خدمات متناسب با نیاز جامعه هدف شده است.  

مدیرکل پست استان مرکزی با اشاره به پیشرفت پروژه ملی جی‌نف (GNAF) در استان گفت: این پروژه با برگزاری جلسات متعدد در سطوح استانداری، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها در مسیر توسعه قرار دارد. تاکنون عملکرد استان در حوزه ژئوکد شهری به ۹۰ درصد و در حوزه روستایی به ۷۵ درصد رسیده است. همچنین نصب پلاک هوشمند در بیش از ۳۰ روستا و ۸ شهر انجام شده و مذاکراتی با شهرداری‌ها برای استعلام برخط اطلاعات مکانی در حال انجام است.  

زارعی اطلاع‌رسانی مؤثر را یکی دیگر از عوامل موفقیت این اداره‌کل دانست و گفت: برگزاری جلسات منظم، انتشار خبرنامه‌های داخلی، اجرای کارگاه‌های آموزشی و بهره‌گیری از پیامک‌ها و پیام‌های درون‌برنامه‌ای موجب افزایش آگاهی کارکنان از سیاست‌ها و برنامه‌های شرکت شده است.  

وی در پایان تأکید کرد: حفظ و ارتقای جایگاه پست استان مرکزی در ارزیابی‌های آتی، مستلزم تمرکز بر نوآوری، توسعه خدمات مشتری، استفاده از فناوری‌های نوین، افزایش رضایت‌مندی مخاطبان و تقویت انضباط مالی و اداری است. در همین راستا، اعتمادسازی، انگیزه‌دهی به تیم‌های کاری و آموزش‌های مستمر کارکنان در دستور کار این اداره‌کل قرار دارد.