همزمان با فرارسیدن روز بیمه، مراسم تکریم و تجلیل از شبکه فروش شرکت بیمه میهن در استان مازندران با حضور مدیرعامل، مدیران ستادی و نمایندگان شبکه فروش برگزار شد.این مراسم فرصتی بود تا ضمن تقدیر از فعالان فروش، برنامههای اصلاحی و راهبردهای جدید شرکت برای عبور از شرایط بحرانی و حرکت به سمت سوددهی تشریح شود.
عبور از بحران با اصلاحات ساختاری
به گزارش فراسو، مدیرعامل شرکت در این مراسم با اشاره به اینکه «اصلاحات بنیادین، تنها مسیر خروج شرکت از شرایط چند سال اخیر است»، اعلام کرد:
«اولین و مهمترین گام، اصلاح ساختار مالی و افزایش سرمایه است تا شرکت تا سال ۱۴۰۵ به حداقل سرمایه قانونی یعنی ۱۴۰۰ میلیارد تومان برسد.«
به گفته او، در راستای شفافسازی مالی، بیش از ۳۸۰ میلیارد تومان از بدهیهای معوق ثبتنشده سالهای ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۰ شناسایی و در صورتهای مالی ثبت شده است. همچنین اقدامات گستردهای برای وصول ۲ همت (۲۰۰۰ میلیارد تومان) مطالبات از آذر سال گذشته تا پایان شهریور امسال انجام شده است.
تمرکز بر توسعه بیمههای زندگی و ارائه محصول جدید
مدیرعامل با اشاره به برنامه شرکت برای تقویت رشتههای سودآور گفت:
«شرکت باید روی یک رشته بیمهای کارآمد تمرکز کند و از پذیرش بیهدف ریسکهای متنوع پرهیز شود.»
او از اخذ مجوز محصول جدید و رقابتی «مهر میهن» با سود ۲۵ درصد خبر داد؛ طرحی که از ابتدا با رویکرد سرمایهگذاری طراحی شده و قرار است سهم شرکت را در بازار بیمههای زندگی افزایش دهد.
بهروزرسانی آیتی و اصلاح فرآیندهای ۱۷ ساله
یکی از محورهای اصلی سخنان مدیرعامل، ناتوانی زیرساختهای فناوری اطلاعات طی سالهای گذشته بود. او تأکید کرد:
«زیرساختهای آیتی ستون فقرات شرکت هستند و بخشی از هزینههای غیرمترقبه امروز، ناشی از اقداماتی است که باید ۱۷ سال پیش انجام میشد.»
به گفته او، با طراحی سامانه صدور آنلاین «هممیهن» (نسخه بهروزشده «آسو»)، چند رشته بیمهای به صورت برخط صادر میشود و فرآیندهای قدیمی نیز در حال بازنگری و اصلاح هستند.
راهاندازی کمیتههای حاکمیتی و تقویت نظارت
در بخش دیگری از مراسم، مدیرعامل از راهاندازی شش کمیته حاکمیتی شامل انتصابات، جبران خدمات، سرمایهگذاری، تطبیق و مقررات، حسابرسی و ریسک خبر داد؛ کمیتههایی که طبق الزامات سازمان بورس باید فعال میبود اما طی سالهای گذشته وجود نداشتند.
او همچنین با اشاره به نبود آییننامه کمیته تخلفات نمایندگان طی ۱۷ سال گذشته، بر ضرورت ایجاد ابزارهای نظارتی برای تفکیک عملکردهای مطلوب و نامطلوب تأکید کرد.
شبکه فروش؛ محور توسعه و تقویت کسبوکار
مدیرعامل با قدردانی از تلاش شبکه فروش استان مازندران، اعلام کرد:
«تمرکز شرکت بر تقویت شبکه فروش، واگذاری اختیارات منطقی به استانها و تعدیل نیروهای ناکارآمد است؛ اقداماتی که بهرهوری را افزایش میدهد و شرکت را به یک بازیگر قدرتمند در صنعت بیمه تبدیل خواهد کرد.»
او همچنین بیان کرد که صنعت بیمه نیازمند بازاریابی نوین است:
«در بیمه نباید منتظر ماند تا مشتری به سراغ ما بیاید. باید فعالانه در بازار حضور داشت و ارتباط مستقیم با مردم برقرار کرد.«
پایان مراسم با تاکید بر شفافیت و پذیرش نقد
در پایان، مدیرعامل ضمن تجلیل از نمایندگان برتر استان، بار دیگر بر شفافیت، اصلاح فرآیندها و گفتوگوی مستمر با شبکه فروش تأکید کرد و گفت:
»با گوش شنوا در برابر نقدها و پیشنهادات شبکه فروش میایستیم؛ هدف مشترک ما عبور از شرایط بحرانی و ورود به دورهای پایدار و سودده است.«
فراسو خبر پایگاه خبری تحلیلی فراسو خبر