به گزارش فراسو به نقل از روابط عمومی بانک صنعت و معدن، این نشست تخصصی با ارائه گزارش مدیر شعب استان فارس آغاز شد و در ادامه، وضعیت پروندههای بدهکاران استان، میزان مطالبات، سرفصلهای مطالباتی و اقدامات انجامشده برای وصول مطالبات بهصورت تفصیلی تشریح و مورد بررسی قرار گرفت.
در این جلسه، نماینده مدیرعامل در امور اجرایی با تأکید بر لزوم اشراف کامل کارشناسان و مدیران نسبت به وضعیت مطالبات بانک از هر یک از شرکتها و مشتریان، اظهار داشت: بررسی دقیق اهلیت، صلاحیت و وضعیت اعتباری مشتریان در زمان اعطای تسهیلات باید به عنوان یکی از ارکان اصلی تصمیمگیری مورد توجه قرار گیرد و رعایت ضوابط مربوط به «ذینفع واحد» در تمامی پرداختها و تعهدات بانکی الزامی است.
وی با اشاره به اهمیت آموزشهای حقوقی و ارتقای سطح دانش کارکنان در این زمینه به ویژه در بخشهای اعتباری و وصول مطالبات، خواستار برگزاری دورههای تخصصی آموزشی بیشتر شد و بر لزوم تبیین نکات مهم و کاربردی در خصوص تنظیم، ثبت و پیگیری قراردادهای رهنی و اسناد ثبتی تأکید کرد.
قیطاسی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم پیگیری مستمر وضعیت پروندههای مطالباتی ارجاعی از ستاد بانک به شعب تأکید کرد و افزود: طبقهبندی صحیح پروندهها در سرفصلهای مطالبات غیرجاری شامل سررسید گذشته، معوق و مشکوکالوصول باید بهدرستی و بهموقع انجام شود و بر اساس این طبقهبندی، اقدامات قانونی، حقوقی و اجرایی مقتضی در اسرع وقت در دستور کار قرار گیرد.
وی در پایان، مدیریت زمان، برنامهریزی هدفمند و اقدام بهموقع را از عوامل مهم و کلیدی در فرآیند وصول مطالبات عنوان کرد و بر ضرورت همافزایی و هماهنگی کامل میان واحدهای ستادی و شعب در جهت کاهش مطالبات غیرجاری تأکید کرد.
فراسو خبر پایگاه خبری تحلیلی فراسو خبر