امروز جمعه، 14 آذر 1404

مدیرعامل شرکت پست: كیفیت، رضایت مشتری و پاسخگویی باید به فرهنگ غالب در شبكه پست تبدیل شود

معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ملی پست در جمع بندی نشست دو روزه ارزیابی مدیران سراسر کشور، گفت: تحول بزرگ پست از استان‌ها شروع می‌شود. کیفیت، رضایت مشتری و پاسخگویی باید به فرهنگ غالب شبکه تبدیل شود

به گزارش فراسو به نقل از دفتر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت ملی پست، محمد احمدی با اشاره به اینکه این ارزیابی شش ماهه به صورت یکپارچه و منسجم انجام گرفت، افزود: شاخص‌های عملکردی که توسط متولیان ارایه شد، نشانگر بهبود وضعیت امسال نسبت به گذشته است. هرچند ایراداتی وجود دارد و باید به عنوان مسیر بهبود مستمر، دنبال شود.
وی ضمن قدردانی از همه مدیران در مسیر توسعه فرهنگ کار تیمی، گفت: وضعیت عملکرد واحدهای اجرایی در حوزه‌های بازار، مدیریت منابع و توسعه زیرساختی، رضایت مشتریان و کیفیت سرویس، فناوری اطلاعات و جی‌نف، شاخص‌های عمومی و اختصاصی، پاسخگویی به شکایات، عملکرد کیفی و کمی پیشبرد برنامه‌های عملیاتی و اطلاع رسانی و حضور رسانه‌ای و وضعیت کلی در همه شاخص‌ها، در این نشست دو روزه مورد ارزیابی قرار گرفت.
مدیرعامل در ادامه به تشریح مدل نظام هدایت عملکرد پرداخت و افزود: براساس این مدل، مدیریت هزینه‌های استان و در آمد عملیاتی که منجر به سود خالص استان می‌شود با هدف سنجش بهره وری، مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. خروجی نهایی این مدل در پرداختی‌های کارکنان تاثیر مستقیم دارد.
به گفته وی، مقایسه عملکرد واحد‌های اجرایی براساس مدل هدایت عملکرد از مرداد تا آبان، در قالب سه گروه استانی و یک گروه مناطق پستی تهران، انجام شده و با بررسی‌های به عمل آمده، این مدل رو به بلوغ است.
احمدی تاکید کرد: مدل هدایت عملکرد به طور کلی دنبال طرح دو موضوع مهم است. سود شرکت در ازای عملکرد مثبت و توجه به کیفیت که در نهایت در افزایش پرداختی‌های کارکنان تعیین کننده است.
معاون وزیر ارتباطات در پایان در خصوص پیشنهاد و توصیه برای ماه‌های باقیمانده تا پایان سال، گفت: برای حضور در فضای کسب و کار باید پوست اندازی کنیم، برنامه دقیق‌تری داشته و چابک سازی ساختار عملیاتی و توجه در به کارگیری از ظرفیت‌های کارکنان در پست‌های مورد نیاز را مدنظر قرار دهیم.
وی، دیجیتالی شدن فرایندها، مدیریت هزینه‌های غیرضروری، ارتقای مهارت‌های تخصصی و تمرکز بر جانشین‌پروری، توسعه هدف تحول دیجیتالی در سطوح مختلف، تقویت اعتماد به نفس، تقویت همکاری و کمک به بخش خصوصی و استفاده از دانش و ظرفیت آنها، صیانت از رویکرد حاکمیتی شرکت، ارتقا و بهبود وضعیت زیرساخت‌ها و کیفیت خدمات، تامین رضایت مشتریان در فضای رقابتی موجود، تغییر نگاه به کسب و کار شرکتی و توجه به بهسازی و فضاآرایی محیطی و تغییر نگاه مدیران به ظرفیت‌های هر استان را بسیار مهم عنوان کرد.
در پایان برای نخستین بار کارنامه‌ عملکرد شش ماهه به هر استان و مناطق پستی تهران ارایه شد تا تصویری جامع و کامل از وضعیت خود داشته باشند.تقدیر از مدیران برتر در هشت شاخص‌ تعیین شده، از دیگر بخش‌های مراسم پایانی نشست سراسری مدیران بود.