رئیس هیئت داوران نخستین جشنواره روابطعمومیهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با قرائت بیانیه پایانی تاکید کرد که روابطعمومی زمانی موفق است که بتواند صدای مردم را به سیاستگذاران و تصمیمات حاکمیتی را با صداقت و خلاقیت به جامعه منتقل کند؛ رویکردی که به گفته او، در ارزیابی آثار این دوره و در جهتگیری کلی جشنواره مورد توجه قرار گرفته است.
به گزارش فراسو به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مهدی فرقانی، بیان کرد هیئت داوران در انتخاب آثار منتخب نهایت دقت، مشورت و تأمل را بهکار برده است تا معرفی برگزیدگان بر پایه انصاف، تخصصگرایی و رعایت شاخصهای حرفهای صورت گیرد.
وی افزود: نخستین دوره جشنواره نقش مبنایی در «ملاکگذاری و استانداردسازی» دارد و به همین دلیل هیئت داوران از هرگونه انتخاب مصلحتی یا سهلگیرانه پرهیز کرده است.
اعلام معیارهای داوری و ضرورت ارتقای برخی حوزهها
او در ادامه بیانیه هیئت داوران را قرائت کرد و گفت: آثار در دو مرحله و بر اساس شاخصهایی همچون تناسب پیام با مأموریت سازمانی، کیفیت فنی و هنری، میزان اثرگذاری اجتماعی، خلاقیت در روایت، و بهرهگیری از ابزارهای دیجیتال و چندرسانهای ارزیابی شدند.
به گفته وی، هرچند آثار ارسالی در حوزههای موشنگرافی، ویدئوهای کوتاه، تحلیلهای رسانهای و پوشش رویدادها «رو به رشد و قابل قبول» ارزیابی شد، اما در محورهایی مانند عکس، پادکست و تدوین و اجرای پیوست رسانهای، کیفیت آثار در سطح استاندارد جشنواره نبود؛ از این رو در این بخشها برگزیدهای معرفی نشد.
فرقانی تأکید کرد این تصمیم «حذف» تلقی نمیشود بلکه «دعوتی برای ارتقای تخصصی، آموزش بیشتر و رشد حرفهای» در دورههای آینده است.
روابطعمومی؛ از اطلاعرسانی سنتی تا روایتگری هوشمند و انسانمحور
رئیس هیئت داوران تصریح کرد: آثار ارسالی نشان میدهد بخش قابلتوجهی از روابطعمومیهای وزارت ارتباطات در مسیر گذار از اطلاعرسانی کلاسیک به روایتگری هوشمند، دادهمحور و تعاملگرا قرار گرفتهاند.
وی افزود: استمرار آموزش، تبادل تجربه و توانمندسازی نیروی انسانی ضرورتی اجتنابناپذیر است تا مسیر رشد پایدار در این حوزه تقویت شود.
روابطعمومی موفق، پل میان مردم و سیاستگذاران
فرقانی روابطعمومی موفق را آن دانست که بتواند «صدای مردم را به سیاستگذاران و صدای سیاستگذاران را با صداقت و خلاقیت به مردم» منتقل کند؛ نقشی که از نگاه او، این جشنواره تلاش کرده است به آن هویت ببخشد.
وی همچنین خواستار مشارکت گستردهتر اپراتورها، شرکتهای فناور و فعالان زیستبوم دیجیتال در دورههای بعدی جشنواره شد تا روابطعمومیها «در متن تصمیمسازیها» قرار گیرند.
اعلام برگزیدگان نخستین جشنواره روابطعمومیهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
در ادامه این جشنواره برگزیدگان نخستین جشنواره روابطعمومیهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخشهای مختلف اعلام شدند. در این جشنواره، آثار ارسالشده از سازمانها، شرکتها و اداراتکل استانی وزارت ارتباطات پس از ارزیابی هیأت داوران، در ۹ محور رقابتی معرفی شد.
در محور تولید محتواهای متنی، روابطعمومی سازمان فناوری اطلاعات ایران؛ روابطعمومی ادارهکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه؛ و روابطعمومی ادارهکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل رتبه سوم مشترک را بهدست آوردند. رتبه دوم به روابطعمومی ادارهکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس و رتبه اول به روابطعمومی ادارهکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد اختصاص یافت.
در بخش تولید محتوای تصویری و چندرسانهای، رتبه سوم به روابطعمومی پژوهشگاه فضایی ایران؛ رتبه دوم به روابطعمومی شرکت ملی پست ایران؛ و رتبه اول به روابطعمومی ادارهکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان چهارمحال و بختیاری رسید.
در محور انتشار محتوا، روابطعمومی ادارهکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان شایسته تقدیر شناخته شد.
در حوزه برگزاری رویداد و همایش، روابطعمومی ادارهکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان رضوی رتبه سوم، روابطعمومی ادارهکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز رتبه دوم، و روابطعمومی شرکت دولتی پست بانک ایران رتبه اول را کسب کردند.
در محور برگزاری نمایشگاه، روابطعمومی پژوهشگاه فضایی ایران شایسته تقدیر شد.
در بخش تعامل با گروههای ذینفع و اثرگذار، رتبه سوم به روابطعمومی شرکت دولتی پست بانک ایران؛ رتبه دوم به روابطعمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ و رتبه اول به روابطعمومی ادارهکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر رسید.
در محور اجرای کمپین اطلاعرسانی، روابطعمومی سازمان فناوری اطلاعات ایران شایسته تقدیر شد.
در بخش استفاده از فناوری نوین (هوش مصنوعی)، روابطعمومی ادارهکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان شایسته تقدیر شناخته شد.
در محور گرافیک، روابطعمومی شرکت ارتباطات زیرساخت شایسته تقدیر شد؛ روابطعمومی ادارهکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد رتبه سوم؛ روابطعمومی شرکت دولتی پست بانک ایران رتبه دوم؛ و روابطعمومی شرکت ملی پست ایران رتبه اول را به خود اختصاص داد.
در صورت نیاز، میتوانم برای این خبر تیتر، لید و میانتیترهای رسمی نیز آماده کنم تا برای انتشار در تلگرافچی یا بخشهای خبری یکدست شود.
فراسو خبر پایگاه خبری تحلیلی فراسو خبر