امروز شنبه، 15 آذر 1404

مدیرعامل شرکت ملی پست: نظام ارزیابی، قطب‌نمای مسیر رو به جلو و اصلاح فرایندها است

معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ملی پست در مراسم آغاز نشست ارزیابی عملکرد مدیران شرکت ملی پست، نظام ارزیابی را زمینه‌ساز فرهنگ سازمانی دانست و گفت: نظام ارزیابی اقدامی تشریفاتی نیست بلکه ابزاری در مسیر تحقق اهداف استراتژیک شرکت است.

به گزارش فراسو به نقل از دفتر ارتباطات و امور بین الملل شرکت ملی پست؛ محمداحمدی با اشاره به آنچه بهبود وضعیت فعلی شرکت نسبت به یکسال اخیر، اظهار داشت: آنچه طی این مدت رخ داد نتیجه کار تیمی و نگاه هماهنگ و یکپارچه در سایه نگاه حمایتی و  شرکتی هیات مدیره  در راستای تحقق اهداف، شکل گرفته است.

وی به برنامه‌های نشست طی دو روز برگزاری آن اشاره کرد و گفت: در این دو روز علاوه بر بررسی عملکرد شش ماهه نخست سال جاری براساس برنامه راهبردی شرکت با تمرکز بر نظام ارزیابی، تجربه‌های موفق و تمرکز بر اصلاح شاخص‌ها نیز مورد بررسی قرار می گیرد.

معاون وزیر ارتباطات با تاکید براینکه ارزیابی عملکرد اقدامی تشریفاتی نیست، تاکید کرد: ابزار استراتژیک و قطب نمایی است که مسیر را مشخص می‌کند. دور بودن و نزدیک بودن را نشان می‌دهد. 

وی با اشاره به افتتاح پروژه‌های پستی در تبریز به تغییر رویکرد شبکه در مسیر تحقق نوآپست و خلق تجربه‌های متفاوت برای مشتریان، توسعه زیرساخت‌های مبتنی بر فناوری تاکید کرد و نقش مدیران اجرایی به ویژه مدیران استانی را  در پیشبرد این اهداف، کلیدی خواند‌.

محورهای ارزیابی این نشست دو روزه شامل ارزیابی عملکرد شاخص های بازاریابی و فروش، ارزیابی عملکرد شاخص های مدیریت منابع و توسعه زیر ساختی، ارزیابی سنجش کارایی و اثربخشی واحدهای اجرایی در شاخص های عمومی و اختصاصی، ارزیابی اثربخشی ارتباطات سازمانی، روابط عمومی و اطلاع رسانی یکپارچه، ارزیابی عملکرد واحدهای ستادی و اجرایی در تحقق برنامه های عملیاتی، ارزیابی شاخص های کیفیت خدمات و شاخص های رضایت مشتریان و  ارزیابی عملکرد شاخص های GNAF و بررسی روند کارآمدی واحدهای اجرایی در حوزه فناوری اطلاعات و ارزیابی عملکرد نظام پاسخگویی و مدیریت هوشمند شکایات مردمی است.

برگزاری کارگاه آموزشی منحنی دوم سازمان با رویکرد هوش اجرایی، مسیر چابک سازی حکمرانی شرکتی مبتنی بر روش های نوین ارزیابی عملکرد، هم اندیشی بررسی و اصلاح شاخص های ارزیابی شرکت، کارگاه آموزشی از خانه تا کارخانه از ایده تا ارزش، نشست مشترک با شرکت مخابرات ایران در راستای توسعه همکاری های فیمابین و از عملکرد تا آینده مسیر شرکت ملی پست به سوی حکمرانی هوشمند و ارزش آفرینی پایدار، از دیگر موضوعاتی است که در این نشست دو روزه مورد بحث قرار خواهد گرفت.