به گزارش فراسو به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه، نقش اصلی سرمایه انسانی در ایجاد ارزش افزوده در صنعت بیمه، موجب شده تا بخش عمدهای از رویکردهای نظارتی در سالهای اخیر به نظارت و ارزیابی شایستگیهای حرفهای مدیران، بهویژه مدیران کلیدی معطوف گردد.
گزارش حاضر با هدف طراحی الگوی شایستگیهای حرفهای کارکنان کلیدی در صنعت بیمه کشور انجام شده و ضمن شناسایی ابعاد و مولفههای این الگو، به اعتبارسنجی الگوی شایستگیهای حرفهای کارکنان کلیدی در صنعت بیمه کشور پرداخته است.
نتایج نشان میدهد که الگوی نهایی شامل چهار بعد اصلی شایستگی فردی، شایستگی بین فردی، شایستگی کارکردی و شایستگی سازمانی است.
همچنین، نتایج تحلیل دیمتل نشان داد که شایستگیهایی مانند تصمیمگیری، حل مساله و رهبری اثربخش، بالاترین میزان تاثیرگذاری و تأثیرپذیری را دارند؛ در حالی که شایستگیهایی نظیر مهارت حفاظت از دادهها، امنیت سایبری و مهارت مشارکت در پروژههای تحقیقاتی، در درجات پایینتری از تأثیرگذاری و تأثیرپذیری قرار میگیرند. علاوه بر این، با استفاده از تکنیک ماباک، کارکنان کلیدی یک شرکت بیمه بر اساس شایستگیهای حرفهای رتبهبندی شدند.
علاقهمندان جهت مشاهده و دریافت متن کامل این گزارش میتوانند به بخش گزارشهای پژوهشی وبسایت پژوهشکده بیمه مراجعه نمایند.
برای دریافت فایل گزارش پژوهشی اینجا کلیک کنید.
فراسو خبر پایگاه خبری تحلیلی فراسو خبر
