امروز شنبه، 15 آذر 1404

لزوم توجه به محله محوری در ارایه خدمات به بیمه شدگان بیمه سلامت

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بدون شک محله محور شدن ارایه خدمات می تواند شرایط خدمات دهی را برای بیماران به ویژه بیماران خاص و صعب العلاج مناسب تر کند.

به گزارش فراسو به نقل از مرکز امور مشتریان و اطلاع رسانی سازمان بیمه سلامت ایران، دکتر محمد مهدی ناصحی در نشست مشترک با رییس ستاد توانمندسازی محلات کم برخوردار با اشاره به ضرورت توسعه خدمات آنلاین بیمه سلامت به سکوهای ارائه خدمت آنلاین گفت: نوع ارایه خدمات تاثیر مهمی در افزایش رضایتمندی بیمه شدگان از کمیت و کیفیت خدمات دارد. هر محله ای باید متصل به یک کانال ارتباطی شود که در حال حاضر به گفته رییس ستاد توانمندسازی محلات کم برخوردار ۵۱۵ محله، دارای کانال خدمات رسانی آنلاین هستند.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران، با اشاره به اینکه افزایش اطلاع رسانی و آگاهی بخشی از خدمات آنلاین بیمه سلامت به ویژه بیمه گری ضروری است افزود: نشاندار شدن خدمات مورد نیاز بیماران خاص و صعب العلاج نیز در توسعه خدمات آنلاین باید مد نظر قرار گیرد، ضمن اینکه تاکید شده که بحث غربالگری را نیزمی توان با کمک خدمات رسانی آنلاین در اولویت قرار داد و به کاهش هزینه های حوزه سلامت کمک کرد.

وی با بیان اینکه همکاری بیمه سلامت با مجموعه ستاد توانمند سازی قابل توجه است افزود: محله محور نگاه مناسبی در ارایه خدمات بوده و برای پزشک خانواده نیز طرح آن تدوین شده است. بدون شک محله محور شدن ارایه خدمات می تواند شرایط خدمات دهی را مناسب تر کرده و شرایط بهتری را برای بیماران به ویژه بیماران خاص و صعب العلاج فراهم کند.
دکتر ناصحی با تاکید براینکه شبکه ارایه خدمات باید منسجم و قدرتمند شود اظهار داشت: در چنین شرایطی است که خود مراقبتی افزایش پیدا کرده و از ابتلاء بیماری های غیر واگیر جلوگیری می شود. البته موانع و مشکلاتی وجود دارد که باید به نحوی شفاف سازی شده و در جهت رفع آن اقدامات لازم صورت گیرد.