به گزارش فراسو، همزمان با فرارسیدن هفته ارتباطات و روابط عمومی، دکتر ابوالفضل آقادادی مدیرعامل شرکت بیمه کوثر در گفتوگو با باشگاه بیمه گران به تشریح نقش روابط عمومی در صنعت بیمه پرداخت.
وی با تأکید بر اهمیت رضایت مشتریان، به تشریح راهکارهای ارتقای تعامل میان بیمهگران و بیمهگزاران، بهرهگیری از فناوریهای نوین و نقش رسانهها در توسعه فرهنگ بیمه پرداخت.
بنابراین گزارش،متن این گفت و گو را در زیر می خوانید:
نقش روابط عمومیها در میزان نزدیکی بین بیمهگران و بیمهگزاران را چگونه ارزیابی میکنید؟
در بیمه کوثر، روابط عمومی بهعنوان پل ارتباطی میان سازمان و مشتریان نقش اساسی ایفا میکند. ما معتقدیم که روابط عمومی باید فراتر از اطلاعرسانی عمل کرده و با ایجاد تعامل مؤثر، به درک بهتر نیازهای بیمهگزاران کمک کند. این واحد با جمعآوری بازخوردها و انتقال آن به بخشهای مختلف، زمینهساز بهبود خدمات و افزایش رضایت مشتریان میشود. نقش خطیر این حوزه بهعنوان حلقه اتصال منطقی بین مدیران و مخاطبان ادارات و سازمانها و تعامل اثر بخش با رسانهها و مطبوعات به زمینههایی همچون مدیریت افکار عمومی، توسعه شبکههای همکاری، شفافیت پاسخگویی، مسئولیت پذیری اجتماعی و گفتوگوی امیدآفرین مرتبط است و درهمین راستا کوشش برای انتقال حقایق قابل نقد با نیت اصلاح مشکلات در راستای گام نهادن بهسوی مقاصد عالی در همه بخشها نیز از جمله اهداف مهم روابط عمومی است.
تاکید ما در همایش تجلیل از سرپرستیها و نمایندگان برتر کشوری بیمه کوثر نیز بر رضایتمندی و تکریم مشتریان به عنوان هدف اصلی شرکت بود و در این مسیر، روابط عمومی، خط مقدم کسب رضایت بیمهگزاران و مشتریان است.
با توجه به سیاست بیمه مرکزی مبنی بر افزایش رضایت بیمهگزاران، به نظر شما چه راهکارهایی برای این موضوع برای روابط عمومیها میتوان در نظر گرفت؟
روابط عمومیها باید بهعنوان نهادهای پاسخگو و شفاف، نقش فعالی در ارتقای رضایت بیمهگزاران ایفا کنند. این امر از طریق برقراری ارتباط مستمر با مشتریان، پاسخگویی به سؤالات و شکایات، و اطلاعرسانی دقیق و بهموقع محقق میشود. همچنین، استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی و شبکههای اجتماعی میتواند به تسهیل این ارتباط کمک کند.
در سال سرمایهگذاری برای تولید، چه راهکارهای اقتصادی را برای تقویت فرهنگ در جهت افزایش میزان بهرهمندی مردم از مزایای بیمهای پیشنهاد میکنید؟
برای توسعه فرهنگ بیمه، باید به نیازهای اقتصادی جامعه توجه ویژهای داشت. ارائه محصولات متنوع و متناسب با توان مالی اقشار مختلف، تسهیل فرآیندهای خرید بیمهنامه، آموزش مزایای بیمه، فرهنگسازی و آگاهی بخشی از طریق رسانهها و کمپینهای اطلاعرسانی میتواند به افزایش بهرهمندی مردم از خدمات بیمهای کمک کند.
چه فرصتها و چالشهایی بین رسانه و اهالی صنعت بیمه وجود دارد؟
رسانهها نقش کلیدی در ترویج فرهنگ بیمه دارند. فرصتهایی مانند افزایش آگاهی عمومی، آموزش مفاهیم بیمهای و اطلاعرسانی درباره خدمات جدید از طریق رسانهها قابل تحقق است. با این حال، چالشهایی مانند انتشار اطلاعات نادرست یا عدم درک صحیح از مفاهیم بیمهای نیز وجود دارد که نیازمند همکاری نزدیکتر میان صنعت بیمه و رسانههاست.
تأثیر و تأثر تکنولوژی و پیشرفتهای آن مانند هوش مصنوعی بر کارکردهای روابط عمومی در سازمان چگونه باید باشد؟
فناوریهای نوین، بهویژه هوش مصنوعی، میتوانند نقش مهمی در بهبود عملکرد روابط عمومی ایفا کنند. از طریق تحلیل دادهها، پیشبینی نیازهای مشتریان و ارائه پاسخهای سریع و دقیق، روابط عمومی میتواند ارتباط مؤثرتری با بیمهگزاران برقرار کند. در همین راستا بیمه کوثر در حال بهرهگیری از این فناوریها برای ارتقای کیفیت خدمات و افزایش رضایت مشتریان است.
فراسو خبر پایگاه خبری تحلیلی فراسو خبر