امروز شنبه، 15 آذر 1404

خدمات بیمه سلامت تا پایان برنامه هفتم توسعه باید ۱۰۰درصد الکترونیک شوند

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت ایران گفت: سازمان بیمه سلامت ایران در حوزه خدمات الکترونیک سابقه‌ای بیش از یک دهه دارد، اما در حال حاضر نیازمند بازنگری در سند خدمات الکترونیک هستیم، زیرا همه حوزه‌های تخصصی، فنی و اداری مالی باید وارد حوزه الکترونیک شوند و کلیه خدماتی که به بیمه شدگان ارائه می‌شود تا پایان برنامه هفتم توسعه به صورت صد درصد الکترونیک ارائه خدمات کنند.

به گزارش فراسو به نقل از مرکز امور مشتریان و اطلاع رسانی، مهدی رضایی در اولین اجلاس مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت ایران در سال ۱۴۰۴ افزود: در نقشه راه سازمان در حوزه هوشمندسازی و دولت الکترونیک نیازمند بازنگری و طراحی مجدد هستیم.

وی بیان کرد: در موضوع مدیریت منابع، سه جزء تامین منابع، مدیریت هزینه‌ها و تولید و خلق ثروت اهمیت دارد. یکی از مشکلات سازمان این است که بودجه‌های سالیانه به درستی تدوین نمی‌شوند و مشکلات ساختاری در این زمینه وجود دارد. در دو سال اخیر تلاش شده که حق بیمه‌های سازمان به درستی محاسبه و به طور صد درصد تخصیص داده شود؛ این موضوع در قانون برنامه هفتم  توسعه هم آمده است و یکی از تلاش‌های ما این خواهد بود که این بند قانونی را به مرحله اجرا برسانیم.

رضایی ادامه داد: سازمان بیمه سلامت ایران در سال‌های گذشته به عنوان یک سازمان بیمه دولتی، به دلیل عدم پرداخت کامل حق بیمه‌ها به این سازمان، دچار بدهی به شرکای کاری خود شده است.

وی افزود: قوانینی که توسط دولت و شورای عالی بیمه سلامت به سازمان بیمه سلامت ایران تکلیف شده، مورد تعهد قرار گرفته و به علت عدم همخوانی با منابع اختصاص یافته دچار ناترازی شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت ایران گفت: یکی از معضلات اساسی در حوزه سلامت، موضوع نظام پرداخت است که در واقع هزینه زا محسوب می‌شود و روند افزایشی آن قابل کنترل نیست. اگر بپذیریم منابع سلامت کشور محدود است، فکری هم باید برای کنترل هزینه‌ها شود.