پرویز خوشکلام خسروشاهی رئیس کل بیمه مرکزی در حاشیه بازدید خود از ایسنا همزمان با ایام دهه مبارک فجر، اولویت هاد ناظر صنعت بیمه موضوع نظارت عنوان کرد.
به گزارش فراسو، رئیس کل بیمه مرکزی در دیدار با سرپرست ایسنا گفت: رویکرد جدید ما در بیمه مرکزی افزایش رضایت مردم و جامعه به صورت معنادار به صنعت بیمه است.
خوشکلام خسروشاهی همچنین اولویت اصلی بیمه مرکزی را نظارت عنوان و اظهار کرد: بیمه مرکزی وظایفی مانند نظارت، توسعه، هدایت بیمه ها، حمایت از بیمه گران و بیمه گذاران را برعهده دارد.
رئیس کل بیمه مرکزی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامههای ما افزایش توانگری و کنترل رفتارهای شرکتهای بیمهای در بازار و صنعت بیمه است. اگر توانگری شرکتهای بیمهای افزایش یابد بدون شک این شرکتها در پرداختها بازدهی مناسبی دارند.
خسروشاهی افزود: بیمه مرکزی به دنبال افزایش رضایت اجتماعی است و شرکتهای بیمهای به دنبال کسب سود و منفعت خود هستند. با این حال، وظیفه ما ایجاد تعادل حوزه رضایت اجتماعی و جلوگیری از ضرر و زیان شرکتهای بیمه است.
وی ادامه داد: امروز باید ارتباط بیمه مرکزی با مصرفکنندگان صنعت بیمه کم هزینه شود ما از ظرفیت نهادهای صنعتی در این رابطه حداکثر بهره را میبریم.
در ادامه ابوالقاسم رئیسی – سرپرست ایسنا – ضمن تشکر از حضور رئیس کل بیمه مرکزی در این خبرگزاری، درباره تبیین جایگاه رسانه برای شناخت صنعت بیمه کشور گفت: رسانه به عنوان یکی از ابزارهای بسیار موثر و مهم در جهت تبیین و تصویر سازی نقش پررنگی داشته و می تواند کمک شایانی در در راستای آگاه سازی جامعه کند.
وی صنعت بیمه را یک صنعت پیچیده و حرفهای دانست و گفت: عدالت اجتماعی از مهمترین ارکان توسعه پایدار است و این صنعت در تحقق عدالت اجتماعی نقش بسزایی دارد.
رئیسی یکی از کارکردهای مهم صنعت بیمه را مدیریت ریسک و کاهش خسارت ناشی از رویدادهای ناگهانی دانست و گفت: این امر میتواند با کمک رسانه و محدودیت رفتار آحاد جامعه در پیشگیری از حوادث کمک کند.
وی افزود: در خبرگزاری ایسنا، آماده کمک و یاری به صنعت بیمه در راستای تبیین منافع همه ذینفعان اعم از شرکتهای بیمه گذار، بیمه مرکزی و از همه مهمتر مردم هستیم.
به گفته سرپرست ایسنا آنچه امروز ممکن است در تصور مردم و استفاده کنندگان از بیمهها وجود داشته باشد، گاهی ابعاد منفی آن به چشم میخورد، ماحصل عدم آگاهی بخشی و تمرکز بر فعالیت، اطلاع رسانی به موقع و شاید عملکرد برخی از بازیگران این حوزه است.
وی اظهار کرد: در صورتی که اطمینان خاطر از دستاوردها و خدمات بیمهای به درستی اطلاع رسانی شود و کنشگران این حوزه نیز در جایگاه خود به خوبی و با در نظر گرفتن انتفاع مردم عمل کنند، زحمت این عزیزان نیز به خوبی دیده میشود و مردم در آرامش میتواننداز مزیتهای صنعت بیمه استفاده کنند و در این راستا به عنوان یک رسانه آمادگی لازم برای تبیین و تشریح جایگاه صنعت بیمه در جامعه را داریم.
فراسو خبر پایگاه خبری تحلیلی فراسو خبر