مدیرعامل بورس انرژی ایران با اشاره به اعطای موافقت اصولی به صندوقهای سرمایهگذاری در داراییهای با درآمد ثابت ارزی، این ابزار را گامی مهم در توسعه سرمایهگذاریهای ارزی، مولدسازی ذخایر ارزی و تعمیق بازارهای مالی دانست و ابراز امیدواری کرد صندوقهای ارزی بتوانند اعتماد سرمایهگذاران را جلب و نقش مؤثری در اقتصاد ایران ایفا کنند.
به گزارش فراسو، محمد نظیفی در گفتوگو با سنا ضمن اشاره به کارکردهای صندوقهای ارزی اشاره کرد و گفت: صندوقهای ارزی میتوانند تجربهای متفاوت در حوزه سرمایهگذاری ارزی در اقتصاد ایران رقم بزنند. امیدوارم این ابزار جدید بتواند نقش مؤثری در توسعه بازارهای مالی و اقتصادی ایفا کند.
او افزود: در اکوسیستم اقتصادی و مالی کشور، تجربههای گذشته در زمینه سرمایهگذاری ارزی چندان موفق نبوده است. بهطور مشخص، هر زمان که جذب منابع ارزی از طریق شبکه بانکی انجام شده، در اثر مداخلاتی که متأسفانه بعداً رخ داده، اعتماد سرمایهگذاران به نهادهای متعارف، بهویژه شبکه بانکی، در حوزه سرمایهگذاری ارزی تا حدی کاهش یافته است.
مدیرعامل بورس انرژی ایران ادامه داد: ویژگی متمایز بازار سرمایه در این زمینه آن است که در طول فعالیت خود، سابقهای از نقض تعهدات در این ابعاد و با این مختصات نداشته است. از این رو، سرمایهگذاران میتوانند با اطمینان بیشتری به زیرساختهای بازار سرمایه، نهادهای تنظیمگر و ارکان این بازار اعتماد کرده و در این حوزه فعالیت کنند.
نظیفی تاکید کرد: امیدوارم صندوقهای ارزی که با همکاری و تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار انجام میشود، بتواند تحولی جدی در زمینه مولدسازی ذخایر ارزی و سرمایهگذاریهای ارزی، ایجاد کند.
مدیرعامل بورس انرژی گفت: منابعی که از طریق صندوقهای ارزی جمعآوری میشود میتواند در بورسهای کالایی، مبنایی برای توسعه سمت تقاضا در تابلوهای مرتبط با ابزارهای مالی باشد.
فراسو خبر پایگاه خبری تحلیلی فراسو خبر