امروز چهارشنبه، ۲۶ دی ۱۴۰۳

دومین اتاق فکر صنعت بیمه؛ دیدگاه‌ها و انتظارات بیمه گذاران صنعت بیمه

دومین جلسه اتاق فکر صنعت بیمه با موضوع «دیدگاه‌ها و انتظارات بیمه‌گذاران» ظهر روز یکشنبه ۲۳ دیماه ۱۴۰۳ به میزبانی پژوهشکده بیمه برگزار شد. در این نشست، دکتر یونس مظلومی (نماینده بیمه‌گذاران در شورایعالی بیمه)، بهروز بستگانی (سرپرست مرکز مدیریت ریسک و تدوین مقررات بیمه مرکزی)، ایرج افشار محمدی (مدیر پشتیبانی و رفاهی انستیتو پاستور)، فرهاد سالاروند (معاون منابع انسانی و پشتیبانی شرکت سرمایه‌گذاری اهداف)، و وحید بهمنی (مدیر بازرگانی شرکت ایمیکو) حضور یافتند.

به گزارش فراسو به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل پژوهشکده بیمه، این نشست با محوریت بحث و تبادل نظر پیرامون انتظارات و نیازهای بیمه‌گذاران برگزار شد. فرهاد سالاروند با انتقاد از محصولات بیمه‌ای، بیان کرد که این محصولات علیرغم پیشرفت‌های تکنولوژی همچنان به شکل سنتی ارائه می‌شوند. وی بر ضرورت طراحی محصولات جدید بر اساس نیاز بیمه‌گذاران تأکید کرد و عدم شفافیت در روند بررسی پرونده‌های بیمه‌ای را از مشکلات اصلی دانست که باعث کاهش اعتماد عمومی به صنعت بیمه شده و حس تضییع حقوق بیمه‌گذاران را تقویت می‌کند.
ایرج افشار محمدی نیز به کمبود منابع آموزشی در زمینه انتخاب پوشش‌های بیمه‌ای مناسب اشاره کرد و پیشنهاد داد برگزاری کارگاه‌های آموزشی و همچنین استفاده از هوش مصنوعی موجب ارتقای دانش عمومی مردم از بیمه و تحلیل نیازهای مشتریان خواهد شد. وی همچنین از شرکت‌های بیمه‌ای به دلیل رقابت قیمتی که منجر به عدم اجرای تعهدات می‌شود، انتقاد کرد و از بیمه مرکزی خواست تا با رتبه‌بندی شرکت‌های بیمه، مانع از ادامه این روند شود.
در ادامه نشست، وحید بهمنی به مشکلات شرکت ایمیکو در زمینه عدم ارائه بسته بیمه‌ای متناسب با نیازهای این شرکت فعال در حوزه معدن، اشاره کرد. وی با انتقاد از روند تعامل با شرکت‌های بیمه، به‌ویژه پس از حادثه معدن طبس، اظهار داشت که شرکت‌های بیمه تمایل کمی برای ارائه خدمات به معادن نشان می‌دهند. او همچنین به نبود شفافیت در قراردادهای بیمه‌ای اشاره کرد و گفت: این موضوع انتخاب پوشش بیمه‌ای مناسب برای سازمان‌ها را با چالش مواجه کرده است.
بهروز بستگانی انتقادات مطرح‌شده را وارد دانست و گفت: خوشبختانه رفع بخش عمده‌ای از این مسائل در دستور کار بیمه مرکزی قرار دارد و امیدواریم مشکلات بیمه‌گذاران هرچه زودتر برطرف شود.
در پایان جلسه، دکتر یونس مظلومی راه‌حل بسیاری از مشکلات صنعت بیمه را در سنجش رضایت مشتریان از جنبه‌هایی همچون میزان پوشش، سرعت پرداخت خسارت و… دانست. وی پیشنهاد داد که بیمه مرکزی با انتشار نتایج و رتبه‌بندی شرکت‌های بیمه‌ای بر اساس این شاخص‌ها، می‌تواند به بهبود شرایط و افزایش اعتماد بیمه‌گذاران کمک کند.
این نشست با هدف شناسایی و رفع چالش‌های موجود میان بیمه‌گذاران و بیمه‌گران برگزار و تأکید شد که اصلاح ساختارها و شفاف‌سازی فرآیندها می‌تواند نقش مهمی در بهبود اعتماد عمومی به صنعت بیمه داشته باشد.

8079.jpg

8074.jpg

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/iEvcuF