با حضور معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ملی پست و اساتیدی از دانشگاه تهران به عنوان پژوهشگران پروژه، جلسه کنترل پروژه شیپ(شناسه یکتای پستی) برگزار شد.
به گزارش فراسو به نقل از دفتر ارتباطات و امور بینالملل شرکت ملی پست، محمد احمدی در این جلسه که عصر امروز یکشنبه تشکیل شد با اشاره به اینکه نخستین جلسه پیرامون بحث و تبادل نظر در خصوص فاز نخست این پروژه است، افزود: شناسایی بازار، نخستین مرحله است که باید مطالعات دقیقی در مورد آن انجام شود.
وی با تاکید بر اینکه در این مرحله لازم است تعریف کامل و صحیح از مرسوله در حوزه بازار فیزیکی ارایه شود، اظهار داشت: تعریف بازیگران این عرصه، تعریف ظرفیت تولید ترافیک بازار و جمع آوری و ارایه نظریات خبرگی از دیگر مراحلی است که باید در اجرای فاز نخست مدنظر قرار گیرد.
مدیرعامل، موضوع رسیدن به تعریف دقیق از مرسوله فیزیکی در عرصههای مختلف بازار رسمی و غیررسمی را در اجرای این پروژه بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: روندشناسی در مقطع زمانی خاص و جمعآوری اطلاعات در این چارچوب نیز به اجرای پروژه بسیار کمک خواهد کرد.
به گفته وی، هدف اصلی از اجرای این پروژه، ایجاد زیرساختی است که از طریق آن تمامی مرسولات پستی کشور با تخصیص کد استاندارد و یکتا، شناسایی و براساس آن بستری یکپارچه برای ترابردپذیری خدمات بین اپراتورهای مختلف پستی، زمینه لازم برای نظارت جامع روی جریان کلی ارتباطات پستی فراهم شود.
احمدی افزود: بر اساس بند ۴-٢-٢-٢ از سند طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات، افزایش سهم خرده فروشی الکترونیکی به میزان ده درصد از کل بازار خرده فروشی کشور در نظر گرفته شده است که بواسطه بهرهبرداری از شناسه یکتای پستی، این میزان قابل اندازه گیری خواهد بود.