یازدهمین نشست کارگروه اقتصاد دیجیتال استان کرمانشاه با هدف توسعه سرویسهای هوشمند شهری با حضور عبدالوحید محمدی رییس کارگروه اقتصاد دیجیتال و معاون اموراقتصادی استانداری کرمانشاه، نادر نورایی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه، محمد احمدی معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ملی پست و جمعی از مدیران ارشد استانی امروز برگزار شد.
به گزارش فراسو به نقل از دفتر ارتباطات و امور بین الملل شرکت ملی پست، عبدالوحید محمدی در این جلسه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه اقتصاد دیجیتال، اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم ایجاد مرکزیت کرمانشاه در منطقه غرب کشور است که موجب هماهنگی و ارتقای همزمان استانهای غربی در حوزه اقتصاد دیجیتال و فناوری میشود.
وی با تاکید بر اینکه کرمانشاه یک استان تولید کننده و مرزی است که میتواند در حوزههای دیجیتال و هوشمند یک مکمل مناسب برای چرخه تولید و توزیع باشد، افزود: با برندسازی و ایجاد ارزش افزوده، میتوانیم شاهد تقویت اقتصاد استانهای غربی باشیم.
محمد احمدی نیز در این جلسه به نقش مهم شبکه پستی کشور در تحقق اقتصاد دیجیتال اشاره کرد و گفت: طی سال اخیر گامهای مثبتی در این راستا برداشته شده و در تلاش هستیم تا این مهم را به واقعیت تبدیل کنیم.
معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه مدل ارایه خدمات در مجموعه شرکت ملی پست مبتنی بر سه جریان فیزیکی یا کالا، جریان مالی یا پول وجریان اطلاعات و اطلاعات است، افزود: در اقتصاد دیجیتال هم همین مدل حاکم است.
به گفته وی، عاملی که کمتر به توجه کردهام جریان چهارم یعنی مشتری است.در این چهار جریان محوری باید دید چه زیر ساختهایی باید تعریف شود. اگر این چهارجریان را در شکل دادن اقتصاد دیجیتال به کار گیریم، باید حداقل سه یا چهار کمیته تخصصی داشته باشیم.
احمدی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح پروژه جینف و توضیح اینکه توانستهایم ۱۰۰ درصد اماکن شهری و روستایی را کدگذاری کنیم اما در بحث پیاده سازی کد روی نقشه، نیازمند همکاری بیشتر با شهرداریها و استانداریها هستیم.
مدیرعامل همچنین ایجاد برندینگ در اقتصاد دیجیتال را از مباحث کلیدی عنوان کرد و گفت: خدمات و محصولات باید در لایه سرویس با ایجاد برند ایجاد گردد ودر سایهی تعریف برند است که ما میتوانیم خدمات و محصولات خود را بهتر به فروش برسانیم.
احمدی اظهار داشت: استان کرمانشاه نیازمند برندسازی برای محصولات خود به منظور ارایه بهینه این محصولات در بستر اقتصاد دیجیتال است که باید این مهم به کمک مسئولان و فعالان این حوزه مورد بررسی قرار گیرد.
در ادامه مدیر عامل شرکت ملی پست در خصوص اجرای مصوبات کارگروه توسعه اقتصاد دیجیتال در حوزه پست اعلام آمادگی کرد.