امروز جمعه، ۱۴ دی ۱۴۰۳

با توسعه زیرساخت‌ها، مشکل کارت‌های سوخت در حوزه پست حل شده است

مدیرکل دفتر مدیریت کیفیت و حمایت از مشتری شرکت ملی پست گفت: «با توسعه نرم‌افزاری و تغییر زیرساخت‌ها بخش عمده ای از مشکلات توزیع کارت‌های سوخت حل شده است.»

به گزارش فراسو به نقل از دفتر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت ملی پست؛ کاوه دولتی با اشاره به اینکه اکنون باجه‌های تحویل پست “معطله” قادر هستند شماره موبایل گیرنده را دریافت کرده و کد اثبات تحویل “POD” را ارسال کنند، اظهار امیدواری کرد: «با توافقات جدید بین سازمان پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و فراجا، باقیانده مشکلات موجود به زودی برطرف شود.»
وی به چالشی که در شماره‌های موبایل کارت‌های سوخت وجود دارد نیز اشاره کرد و افزود: «بسیاری از کارت‌های سوخت تولید شده توسط فراجا، دارای شماره موبایل صحیح نیستند. برای حل این مشکل، هماهنگی‌هایی انجام شده است تا پس از شناسایی گیرنده، کد اثبات تحویل “POD” به شماره موبایل مالک اصلی ارسال شود.»
مدیرکل دفتر کیفیت و امور مشتریان با تاکید بر اینکه تمام تلاشمان این است تجربه مشتریان در دریافت خدمات پست را بهبود بخشیم و رضایت حداکثری آنها را تامین کنیم، توضیح داد: «اوایل امسال، قراردادی بین شرکت ملی پست و سازمان پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی به امضا رسید که دو هدف اصلی کاهش زمان تولید تا تحویل کارت‌های سوخت و افزایش امنیت تحویل این کارت‌ها به ،مالک اصلی را دنبال می‌کرد.»
به گفته وی، تا پیش از انعقاد این قرارداد، درخواست کارت‌های سوخت تنها توسط پلیس +۱۰ ناجا انجام می‌شد. اما با انعقاد این قرارداد، سازمان پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی شرایطی را فراهم آورد تا مردم بتوانند به‌صورت مستقیم از طریق اینترنت درخواست کارت سوخت بدهند. این درخواست‌ها پس از دریافت اطلاعات از متقاضیان، برای تولید کارت به سامانه مورد نظر منتقل می‌شود. بنابراین الزام حضور در دفاتر پلیس +۱۰ از بین رفت.
وی با اشاره به اینکه برای تسهیل فرآیند تولید کارت سوخت، شیراز به هاب‌های دریافت کارت‌های سوخت اضافه شد، افزود: پس از دریافت درخواست، تولید کارت در شیراز انجام شده و پس از آن، برای تحویل به مالک به پست استان فارس منتقل می‌شود.
دولتی در پایان گفت: «باتوجه به اینکه فرایند دریافت درخواست شهروندان هم به صورت حضوری و هم اینترنتی انجام می‌شود، زمان تحویل کارت‌ها در بخش اینترنتی تقریباً هشت روز است. اما در  بخش حضوری در پلیس +۱۰ زمان طولانی تر است و شماره موبایل گیرنده نیز به درستی دریافت نمی گردد که امیدوارم این مشکل نیز به زودی مرتفع شود.»

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/X8XIj0