امروز پنج شنبه، ۴ بهمن ۱۴۰۳

تسهیل ارائه خدمات به مشتریان حقوقی با مباشر بانک ملت

امروزه مشتریان مهم‌ترین عنصر در پیشرفت فعالیت و عملکرد بانکی مؤسسات مالی و بانک‌ها محسوب می‌شوند. ازاین‌رو برای بانک‌ها، حفظ و جذب مشتریان به‌عنوان یک امر مهم ضرورت پیدا می‌کند، بانک ملت نیز در راستای اهمیت ارائه خدمات بهتر در عرصه بانکداری برای مشتریان خود به‌ویژه مشتریان حقوقی اقدامات بسیاری را انجام داده است؛ به‌طوری‌که اخیرا به‌منظور ارائه هر چه بیشتر خدمات بانکی موردنیاز مشتریان حقوقی خود نرم‌افزار موبایلی تحت عنوان «مباشر ملت» را راه‌اندازی کرده و با حضور مدیرعامل بانک ملت، هم‌زمان با یازدهمین همایش و نمایشگاه بانکداری نوین و نظام‌های پرداخت، به‌صورت رسمی از آن رونمایی شده است.

به گزارش فراسو به نقل از روابط عمومی بانک ملت، با طراحی و تولید اپلیکیشن مباشر سعی شده است تا دسترسی به خدمات بانکی برای مشتریان حقوقی تسهیل یابد و با استفاده از این اپلیکیشن بتوان گزارش‌های کلان و مهم مربوط به‌حساب های ریالی و ارزی مشتریان حقوقی و همچنین تسهیلات و تعهدات شرکت را در اختیار مدیران و کاربران منتخب این شرکت‌ها قرارداد.

ویژگی‌های مباشر ملت

ارائه خدمات متنوع بانکی نظیر مشاهده مانده انفرادی و تجمیعی حساب‌ها، مشاهده گردش حساب‌ها، هشدار واریز و برداشت بیش از مبلغ تعیین‌شده از حساب‌ها، استعلام وضعیت جک‌ها، اعلام چک برگشتی/ انسداد حساب، کمبود نقدینگی، عدم محدودیت در تعداد کاربر مباشر تعریف‌شده از سوی سازمان‌ها/ شرکت‌ها، قابلیت مدیریت کاربران مباشر و تخصیص خدمات دلخواه به هر یک از کاربران مباشر توسط کاربر ارشد مشتری در سامانه محب و یا بانکداری اینترنتی حقوقی از ویژگی‌های مباشر ملت است.

از دیگر ویژگی‌های اپلیکیشن مباشر ملت، می‌توان به امکان محدودسازی کاربران به حساب‌ها و یا خدمات موردنظر توسط کاربر ارشد مشتری، امکان تعریف سقف و کف مبالغ مجزا برای هر یک از کاربران برای ارسال پیام و هشدار، امکان فعال/ غیرفعال سازی کاربران مباشر توسط کاربر ارشد مشتری، امکان ارسال پیامک واریز و برداشت، کمبود نقدینگی و. خارج از نرم‌افزار مباشر، ارائه خدمات بانکی/ اطلاعاتی از طریق در دسترس ترین ابزار به کاربران حقوقی به‌صورت شبانه‌روزی و بدون محدودیت مکانی اشاره کرد.

اپلیکیشن مباشر با استفاده از آخرین فناوری‌های روز به‌صورت پویا طراحی‌شده است و هریک از کاربران اپلیکیشن، امکان تعریف پارامترهای موردنظر را برای دریافت گزارش‌ها و هشدارهای تعبیه‌شده خواهند داشت و می‌توانند با توجه به نقش تعیین‌شده در شرکت، نسبت به انجام تنظیمات لازم در اپلیکیشن اقدام و از آن استفاده کنند.

فرایند فعال‌سازی خدمات مباشر ملت

برای فعالسازی خدمات مباشر، تعریف کاربران، دریافت کد کاربری و گذرواژه اولیه ورود به برنامه، تخصیص انواع خدمات به کاربران و…نیازی به مراجعه به شعب بانک نیست. این امر توسط کاربر ارشد مشتری (ادمین) در سامانه بانکداری اینترنتی اشخاص حقوقی و یا سامانه محب صورت می‌پذیرد.

بر اساس نیازمندی‌های احصا شده از مشتریان، برنامه توسعه سامانه مباشر برای ایجاد سرویس‌هایی نظیر امکان تائید تراکنش‌های مالی از طریق کارتابل صاحبان امضا، خدمات ثبت، دریافت و انتقال چک های صیادی، استعلام تراکنش‌های واریز بر اساس شناسه‏/ کد پیگیری، امکان بازپرداخت انواع تسهیلات دریافتی از طریق کارتابل امضاء صاحبان حساب، انجام انواع حواله ملتی، پایا، ساتنا، حواله منظم ملتی و پایا، پرداخت قبوض، بازپرداخت اقساط، تائید حواله گروهی، حواله‌های گروهی منظم، حواله پایا گروهی و پرداخت گروهی قبوض، ارائه مانده‌حساب‌های ارزی بر اساس  منشأ‏/کارگزار‏- نرخ سود منشأ‏/کارگزار، اطلاعات گردش  انواع حساب‌های ارزی و اعلام انسداد مبلغ در حساب و علت انسداد در دستور کار این بانک قرارگرفته است.

مشتریان حقوقی بانک ملت باید توجه کنند که نرم‌افزار مباشر ملت را صرفا از پورتال اینترنتی بانک ملت به آدرس (www.bankmellat.ir) دریافت کنند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/hfC8NO