رییس اداره پست جزیره قشم گفت: سرعت توزیع مرسولات در پست این جزیره طی سال گذشته با توسعه و بهبود زیرساختها افزایش یافته است.
به گزارش فراسو به نقل از دفتر ارتباطات و اموربین الملل شرکت ملی پست، امید صحراگرد افزود: در این راستا امسال پنج موزع و یک دستگاه خودروی ون پستی برای تسهیل، بهبود سرعت و کیفیت توزیع مرسولات به اداره پست این جزیره اضافه شده است.
وی با اشاره به اینکه جزیره قشم، منطقه آزاد تجاری است، افزود: محدودیت هایی در قبول و ارسال مرسوله به سرزمین اصلی وجود دارد که در همین راستا با افزایش تعامل با اداره گمرک جزیره، بخشی از مشکلات و چالشهایی که با آن مواجه بودیم برطرف شده و ارسال مرسولاتی که دارای مجوز گمرک و شامل هدیه و سوغات است از طریق پست قبول و به اقصی نقاط کشور ارسال می شود.
او میانگین ارسال بستهها و پاکتها از این جزیره را ۴۰ هزار مرسوله به صورت ماهانه عنوان کرد.
رییس اداره پست جزیره قشم ادامه داد: در کنار قبول مرسولات پستی، روزانه بین ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ مرسوله نیز وارد پست قشم شده که پس از کارسازی توسط ۳۰ نمایندگی فعال در سطح جزیره توزیع می شود.
صحراگرد اضافه کرد: پستچیها و نمایندگیهای پستی جزیره قشم از ابتدای سال جاری تا پایان آبان بالغ بر ۱۱۵ هزار مرسوله توزیع کردهاند که از این تعداد سه هزار مرسوله در جزیره هنگام و بیش از ۵۰۰ فقره مرسوله در جزیره لارک به صورت دریایی به دست گیرندگان رسیده است.
وی مهمترین فعالیت پست در جزیره قشم را قبول و توزیع مرسوله و بستههای پستی دانست و ادامه داد: از دیگر خدمات این اداره می توان به توزیع سندهای تک برگی، توزیع شناسنامه، صدور کدپستی برای آدرسهای جدید و احراز موقعیت مکانی اشاره کرد.
رییس اداره پست جزیره قشم در پایان به مشکلات و چالش های پست در این جزیره اشاره کرد و گفت: از آنجایی که مبادلات پستی قشم با بندرعباس تنها از طریق مسیر دریایی صورت می گیرد، بیشترین چالش های پست قشم در شش ماهه دوم سال به دلیل طوفانی بودن دریا رخ می دهد که در پارهای مواقع، مرسولات در بازه زمانی مقرر وارد اداره پست جزیره نمی شود و این موضوع زمان توزیع مرسولات را افزایش میدهد
به گفته وی، کارکنان اداره پست جزیره قشم ۴۶ نفر میباشند که از این تعداد ۱۶ نفر در قشم و ۳۰ نفر در نمایندگیهای سطح جزیره مشغول به کار هستند.